کانادا و عربستان برای افزایش بهره وری در تولید گاز همکاری می کنند

یکی از شرکتهای فعال حوزه انرژیهای تجدیدپذیر در عربستان برای کاهش زیانهای ناشی از احتراق گازها با یک شرکت کانادایی قرارداد همکاری امضا کرد.

بر اساس گزارش پایگاه خبری عکاظ، مدیرعامل شرکت صروف العالمیه، در یک کنفرانس مطبوعاتی با اشاره به این که فناوری تازه، گواهی ثبت اختراع دریافت کرده است، گفت: این شرکت به طور مداوم به دنبال نوآوری و ورود سیستمهای نو و خلاقانه حوزه انرژی از جمله بخش نفت و گاز، به عربستان سعودی است.

بندر بن سعود در پی امضای این توافقنامه، تاکید کرد: این فناوری تازه صنعت نفت و گاز را تقویت می کند، به ویژه که این فناوری مدرن هم زمان با سازگاری با محیط زیست به کاهش زیانهای ناشی از احتراق گازها و تبدیل آنها به محصولات قابل استفاده و در نتیجه  افزایش بهره وری تولید، منجر می شود.

وی افزود: شرکت کانادایی بازیابی سیستمهای گاز( GRS ) که در زمینه فناوریهای زیست محیطی در کانادا فعالیت دارد، با ارائه ایده اولیه چگونگی بازگرداندن گازهای هدر رفته در طول فرآیند استخراج نفت و گاز، به اصطلاح ( فرآیند بازیابی ) به این اختراع دست یافته است.

کارآیی سیستم جدید افزایش بهره وری در تولید گاز، که مراحل ثبت اختراع آن در کانادا و ایالات متحده امریکا پایان یافته است، برای حذف احتراق گازهای حاصل از سوخت مواد هیدروکربنی به طور کامل اثبات شده است.

این سیستم با احیای گازهای هدر رفته، مانند دی اکسید کربن، پروپان و گاز بوتان و مایع کردن آنها برای استفاده دوباره و در نتیجه نبود نیاز به خرید محصولات تازه سبب صرفه جویی قابل توجهی در مصرف مواد هیدروکربونی شده است.

همچنین آمارهای بین المللی زمین شناسی گویای آن است که گازهای منتشر شده در فرآیند حفاری و تصفیه نفت که تاثیرهای مخربی بر محیط زیست می گذارند، قابلیت جمع آوری را برای استفاده دوباره دارند.

کد خبر 218375

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =