روسیه بزرگ ترین میدان نفتی سالهای اخیر را کشف کرد

روسیه دو میدان بزرگ هیدروکربنی جدید در مجموع با ظرفیت 48 میلیون تن ذخیره نفتی کشف کرد.

به گزارش رادیو صدای روسیه، وزرات منابع طبیعی روسیه اعلام کرد: دو میدان بزرگ هیدروکربنی در مجموع با 48 میلیون تن ذخیره معادل نفت در منطقه خودمختار خانتی-مانسی کشف شده است.

ذخایر رده سی- 1 و سی- 2 میدان اورینسکوی، واقع در مرز با منطقه وردلوسک، 33 میلیون تن برآورد می شود که بزرگترین ذخیره کشف شده در دو سال اخیر است.

دومین میدان بزرگ، میدان زاپادنو-کولتوگورسکوی با 15 میلیون تن ذخیره نفتی است. 

به گفته وزیر منابع طبیعی روسیه، سرگئی دانسکوی، شرکتها برای کشف ذخایر جدید از روشهای نوآورانه ای مانند فناوری حفاری چاه های اولیه با شیب ملایم بهره برده اند. 

وی افزود:  کشف چنین میدانهای بزرگی نشان می دهد که ذخایر هیدروکربنی این منطقه به این زودی تمام نمی شود.

لازم به یادآوری است که میدان زاپادنو-کولتوگورسکوی به وسیله شرکت زمین شناسی سیبری که تحت کنترل آرکادی، پسر رومن آبراموویچ میلیاردراست، کشف شد، به دنبال آن، شرکت اوروتک-یوگرا که یک شرکت سرمایه گذاری مشترک میان شرکت نفت الاینس و رپسول اسپانیا است، میدان نفتی اورینسکوی را کشف کرد.

با توجه به دستاوردهای سال 2013، ذخایر نفتی روسیه به 688 میلیون تن رسید، برای مقایسه، تولید نفت این کشور در حدود 520 میلیون تن بوده است.

بر اساس برآورد وزارت منابع طبیعی روسیه، در صورتی که حجم تولید این کشور در سطح کنونی حفظ شود، منابع شناخته شده برای 30 سال آینده کافی خواهد بود.

کد خبر 218446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =