۱۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۱
  • کد خبر: 218449
کویت نیازمند گاز ایران است

وزیر نفت کویت اعلام کرد که کشورش به گاز ایران نیاز دارد.

به گزارش خبرگزاری رسمی کویت (کونا)، علی العمیر، همچنین گفت: نفت و گاز بخشی از گفتگوهای دوجانبه میان شیخ صباح الاحمد الصباح، امیر کویت و حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران در روز یکشنبه (11 خرداد ماه) بود.

العمیر به خبرگزاری کونا گفت: از آنجا که ایران و کویت، دو کشور از بزرگ ترین صادرکنندگان نفت هستند، می توانند تبادل تخصص و تجربه داشته باشند و در زمینه استخراج مواد هیدروکربوری با یکدیگر همکاری کنند.

وی با بیان این که ایران دارای ذخایر بزرگ گازی است، بر نیاز کویت به گاز ایران تاکید کرد و گفت: واردات گاز از ایران را می توان با یک توافقنامه آغاز کرد.

العمیر در پاسخ به سوالی درباره یک یادداشت تفاهم امضا شده میان دو طرف درباره حفاظت از محیط زیست و توسعه پایدار در این سفر تاکید کرد که این یادداشت تفاهم یک تعهد بین المللی بوده و برای انسجام منطقه ای تلاشها در این باره لازم و ضروری بوده است.

وی اعلام کرد: یادداشت تفاهمی که دیروز امضا کردم ریشه در تعهدها به محیط زیست دریایی و موضوع های مرتبط مانند توسعه پایدار دارد.

وزیر نفت کویت گفت: ما بر این باور هستیم که این همکاری برایمان سودآور خواهد بود زیرا تحقیقات زیادی وجود دارد که ظرف کویتی یا ایرانی هچ یک به تنهایی نمی تواند اجرا کند.

علی اکبر عنایتی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در کویت پیش از این اعلام کرده بود: در این سفر روابط دو جانبه و راه اندازی کمیته های مشترک میان دو کشور بررسی می شود.

 

کد خبر 218449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =