شرکت نفت کره‌جنوبی سهم خود را در بلوک نفتی عراق دوبرابر کرد

شرکت ملی نفت کره جنوبی (KNOC) اعلام کرد که با فروش سهم خود در بلوک نفت و گاز فراساحل اندونزی موافقت کرده و از سوی دیگر در بلوک نفتی عراق سهم بیشتری را در اختیار گرفته است.

به گزارش نشریه پلاتس، شرکت ملی نفت کره‌جنوبی 30 درصد به سهم خود در بلوک نفتی سنگاو جنوبی در شمال عراق افزوده است.

یک مقام رسمی شرکت ملی نفت کره در این باره به پلاتس گفت: شرکت نفت کره پس از تایید هیات مدیره 30 درصد سهام میدان نفتی سنگاو را خریده است که با این اقدام، سهم کره در این میدان به 60 درصد افزایش یافته است.

این مقام کره‌ای از افشای نام فروشنده و ارزش مالی سهام خودداری کرد، ولی گفت: شرکت ملی نفت کره جنوبی قصد دارد یک چاه اکتشافی دیگر در این بلوک نفتی را ماه آینده حفر کند.

شرکت ملی نفت کره جنوبی تاکنون در سه پروژه اکتشاف نفت در عراق فعال بوده است که تمام آن‌ها در منطقه کردنشین این کشور بوده‌اند.

در ماه آوریل شرکت نفت کره جنوبی اعلام کرد که در یکی از این بلوک های اکتشافی در عراق ذخایری بالغ بر 258 میلیون بشکه نفت کشف کرده است که با حفاری های پیشرفته امکان افزایش این ذخایر تا 600 میلیون بشکه نیز وجود دارد.

این مقام کره‌ای افزود: خرید و فروش سهم در میادین نفتی مختلف بخشی از تلاش‌های شرکت نفت کره برای بهبود وضعیت شرکت در خارج از کشور است،  این شرکت زیر فشار دولت برای کاهش بدهیهای خود قرار دارد که در چند سال اخیر با افزایشی قابل توجه خرید سهم در میدانهای نفت و گاز خارجی افزایش یافته است.

کد خبر 218453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =