ایران و کویت برای حصول توافق در توسعه میدان آرش مذاکره کردند

مذاکره در زمینه نحوه توافق برای توسعه مشترک و صیانتی میدان آرش در جریان دیدار اخیر هیئتهای ایران و کویت، در دستور کار دو طرف قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار شانا، استراتژی ایران مبنی بر حل و فصل امور با شیوه مسالمت آمیز و با دیدگاه توسعه مشترک (UNITIZATION)، در این دیدار بار دیگر مورد تاکید قرار گرفت. 

بر پایه این گزارش، میدان مشترک آرش که از  نظر  حدود، از دیرباز مورد مناقشه ایران و کویت بوده است، مشتمل بر دو مخزن نفتی و گازی است که در بخش ایرانی، به تازگی لرزه نگاری سه بعدی و حفاری یک حلقه چاه آن انجام شد و در بخش کویتی این میدان نیز دو حلقه چاه در نزدیکی مرزهای مشترک حفاری شده است. 

مذاکره های اخیر هیئتهای دو کشور ایران و کویت در حالی انجام شده است که پیشتر نیز شرکت ملی نفت ایران بر استراتژی مشارکت به جای رقابت در توسعه این میدان مشترک تاکید کرده بود.

رکن الدین جوادی، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران پیشتر در باره روند توسعه میدان آرش گفته بود: باوجود آمادگی کامل شرکت ملی نفت ایران، طرح توسعه میدان آرش به دلیل وجود برخی اختلاف نظرهای مرزی با کشورهای عربستان و کویت با شتاب کمتری در حال انجام است.

میدان گازی الدوره که در ایران با نام میدان گازی آرش شناخته می شود، در آبهای خلیج فارس قرار گرفته و میان ایران، عربستان و کویت مشترک است.

کد خبر 218562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =