امارات رتبه سوم تولید انرژی خورشیدی جهان را کسب کرد

بر اساس گزارش سال 2014 شبکه سیاست انرژی های تجدید پذیر قرن بیست ویکم، مارات در رتبه سوم تولید انرژی خورشیدی متمرکز در سال 2013 جهان قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری عربیان بیزینس، در گزارش سال 2014 شبکه سیاست انرژی های تجدید پذیر قرن بیست ویکم (ren21) آمده است: کشور اسپانیا در زمینه تولید انرژی خورشیدی متمرکز (سی اس پی) در سال 2013 رتبه نخست جهان، آمریکا رتبه دوم ، امارات رتبه سوم و در نهایت هند و الجزایر در جایگاه چهارم و پنجم قرار گرفته اند.

بر اساس گزارش شبکه سیاست انرژی های تجدید پذیر قرن بیست ویکم ، ظرفیت تولید انرژی خورشیدی متمرکز در جهان از سال 2004 ده برابر افزایش یافته است و در سال گذشته میلادی با 36 درصد افزایش به 4.3 گیگاوات رسید.

این گزارش می افزاید  نیروگاه تولید انرژی خورشیدی «شمس1» که در ماه مارس 2013 توسط رئیس جمهور امارات، خلیفه آل نهیان افتتاح شد، نقش مهمی در گسترش فناوری انرژی خورشیدی متمرکز شده در بازارهای در حال رشد ایفا کرد.

نیروگاه خورشیدی «شمس 1» با قدرت تولید 100 مگاوات از طریق یک واحد تولید، اولین ایستگاه خورشیدی پیشرفته در خاورمیانه به شمار می رود.

این ایستگاه خورشیدی با برق رسانی به بیش از 20 هزار منزل مسکونی در امارات و جلوگیری از انتشار 175 هزار تن گاز دی اکسید کربن، دارای سامانه خنک کننده خشک است که به شکل قابل توجهی در مصرف آب صرفه جویی می کند و در مقایسه با فناوریهای دیگر از درصد بهره وری بالاتری برخوردار است.

فناوری انرژی خورشیدی در نقاط مختلف جهان به ویژه آمریکا که در زمینه ایستگاههای تولید برق از انرژی خورشیدی تجربه های بسیاری دارد، به صورت قابل توجهی رواج یافته است. همچنین کشورهایی مانند اسپانیا، چین، استرالیا، مصر، مراکش و تایلند نیز شاهد رشد روزافزون این فناوری نوین بوده اند.

کد خبر 218743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =