ایتالیایی ها آماده ورود به بازار پتروشیمی ایران هستند

مدیر اطلاعات بازار شرکت ایتالیایی ورسالیس، گفت که حضور در ایران برای ما ضروریست زیرا که ایران پتانسیلهای زیادی در حوزه پتروشیمی دارد.

پائول دسوزا امروز (شنبه 17 خرداد ماه) در حاشیه یازدهمین همایش بین المللی پتروشیمی ایران به خبرنگار شانا گفت: ما در حال ارزیابی بازار ایران و شرایط حاکم بر آن هستیم و در دیدار با مقامهای ایرانی تصمیم نهایی را در مورد ورود به بازار ایران می گیریم، ما برای ورود به بازار ایران علاقه داریم.

شرکت ورسالیس یکی از تولیدکنندگان بزرگ پلی اتیلین است و برای نخستین بار قصد ورود به بازارهای ایران را دارد. این شرکت که یکی از همکاران غول نفتی بزرگ ایتالیا "انی" است، سالانه 6 میلیون تن  محصولات پتروشیمی تولید می کند.

دسوزا اظهار کرد که شرکت ورسالیس یک میلیون و 200 هزار تن در سال پلی اتیلن تولید می کند.

وی اعلام کرد: حضور در بازارهای ایران ارزش زیادی دارد و موجب جلب توجه غرب و به ویژه اروپا می شود.

مدیر اطلاعات بازار شرکت ورسالیس، گفت که پتروشیمی ایران می تواند فاکتور تعیین کننده ای برای مقدار تقاضای بازارهای پتروشیمی باشد.

وی ادامه داد که به همین خاطر اهمیت فراوانی دارد که از برنامه های شرکت های ایرانی در زمینه های ساخت واحدهای جدید، فروش محصولات، تولید و ... اطلاع پیدا کنیم.

دسوزا گفت که همیشه کنفرانس ها محل مناسبی برای دیدارها است و همایش پتروشیمی ایران نیز از این قاعده مستثنی نیست.

وی ابراز امیدواری کرد که بتواند در طول این همایش با شرکت های تولید کننده پلی اتیلن در ایران دیدار کند.

یازدهمین همایش بین المللی پتروشیمی صبح امروز (شنبه 17 خرداد ماه) با حضور اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری، بیژن زنگنه وزیر نفت، محمدرضا نعمت زاده، وزیر صنعت معدن و تجارت و عباس شعری مقدم، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و جمعی از مدیران ارشد و کارشناسان داخلی و خارجی این صنعت آغاز به کار کرد.

امسال 226 شرکت ایرانی و 36 شرکت خارجی فعال در صنعت پتروشیمی در این همایش حضور دارند و 780میهمان ایرانی و 58 میهمان خارجی در این همایش حضور دارند.

به گزارش شانا، یازدهمین همایش بین‏ المللی پتروشیمی ایران همزمان با پنجاهمین سالگرد صنعت ارزش آفرین پتروشیمی تا فردا (یکشنبه 18 خردادماه ) در مرکز همایشهای بین المللی صدا و سیما به کار خود ادامه می دهد.

کد خبر 218752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =