همایش IPF دیپلماسی انرژی ایران را تقویت کرد

برگزاری موفق یازدهمین همایش پتروشیمی ایران نشان داد همگام با سیاستهای دولت تدبیر و امید، روند دیپلماسی انرژی کشور رو به رشد است.

معاون مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و رئیس یازدهمین همایش بین المللی پتروشیمی ایران در پایان این رویداد دو روزه در گفتگو با خبرنگار شانا اظهار کرد: IPF یازدهم اقتدار ایران در عرصه دیپلماسی انرژی را رقم زد و برگزاری موفق این همایش نشان داد که پتروشیمی ایران دارای جایگاه ویژه ای در سطح بین المللی است.

محمد حسن پیوندی افزود: امسال IPF یازدهم در شرایط خاصی برگزار شد و باید گفت که برگزاری این دوره از همایش همزمان با مذاکرات ایران و کشورهای عضو گروه 1+5 نشان داد این همایش همانند این مذاکرات موفق برگزار شد و دستاوردهای خوبی را در مسیر توسعه صنعت پتروشیمی ایران به دنبال داشت.

وی ادامه داد: پس از رفع تحریم صنعت پتروشیمی اکنون می خواهیم در فضائی جدید به فعالیت بپردازیم و برگزاری موفق همایش امسال دستاوردی ارزشمند برای پتروشیمی ایران به شمار می رود.

رئیس یازدهمین همایش پتروشیمی ایران با بیان این که  امسال 1300 شرکت کننده در قالب 340 شرکت ایرانی و 50 شرکت خارجی از 23 کشور جهان در بزرگترین رویداد صنعت پتروشیمی ایران حضور داشتند گفت: در IPF امسال سطح حضور مدعوین خارجی بالا بود و  حتی برخی از شرکت کنندگان در کشورهای خود مجبور به پاسخگوئی برای علت حضور خود در ایران شدند .

پیوندی اظهار کرد: در این دو روز افزون بر سخنرانی های تاثیر گذار، مذاکره های خوبی میان شرکتهای ایرانی و خارجی نیز انجام شد که در آینده نیز این شرایط تداوم خواهد یافت و تعامل خود با شرکتهای بین المللی را ادامه می دهیم.

وی تصریح کرد: ما نیز همانند مدیران عالی اجرائی کشور اعتقاد داریم که تحریمها را خواهیم شکست.

پیوندی افزود: فرصت مناسبی برای افزایش همکاری با شرکت های بین المللی پدید آمده است و نباید این فرصت را از دست داد.

معاون مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: تکمیل زنجیره ارزش و بهره برداری از طرحهای توسعه ای باقی مانده از دولتهای قبل به ترتیب اولویت در دستور کار شرکت ملی صنایع پتروشیمی قرار دارد.

وی گفت: انتقال دانش فنی و تحلیل بازار  دو رویکرد همایش امسال بود که در هر دو بخش توانستیم به اهداف خود دست یابیم و سخنرانان نکته های بسیار مهمی را به مخاطبان خود ارائه کردند.

کد خبر 218862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =