پیشرفت 65 درصدی ساخت توربین ملی در شرکت گاز

ساخت توربین ملی به عنوان یکی از پروژه های کاربردی و مورد نیاز صنعت گاز در مدیریت پژوهش و فناوری تعریف و در حال حاضر پیشرفت 65 درصدی داشته است.

مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز ایران در گفتگو با خبرنگار شانا اظهار کرد: با توجه به تکنولوژی بالایی که در ساخت این توربینها به کار رفته و دستیابی به توان ساخت آن در داخل، قابلیت ساخت بخشهایی از این تجهیز مهم در سالهای گذشته فراهم شد و با انجام پیگیریهای این مدیریت، دانش ساخت 100 درصد قطعات توربین ملی فراهم شد.

وی خاطرنشان کرد: برای این که به یک طراحی 100 درصد بومی دست پیدا کنیم باید در چند گام بخشهایی از توربین را که خودمان طراحی و تولید کرده ایم  داخل توربین قرار داده و تستهای آن را انجام دهیم.

وی اظهار کرد: تاکنون 4 مرحله از 6 مرحله تست مورد نظر این توربین انجام شده است و امیدوارم تاپایان سال تستهای توربینی را که طراحی آن بومی است  به صورت کامل انجام دهیم.

به گفته وی، در حال حاضر آخرین قسمتهای توربین با طراحی داخلی در بدنه توربین جاگذاری شده و مراحل تست آن در حال انجام است.

وی یادآور شد: با توجه به حساسیت این پروژه تیمی متشکل از استادان متخصص این حوزه در دانشگاه علم و صنعت، شورای راهبری متشکل از مدیران و متخصصان حوزه توربین در شرکت ملی گاز و نمایندگانی از شرکت مجری بر روند کار نظارت دارند.

مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز تاکید کرد: توان این توربینها 25 مگاوات است و قابلیت افزایش تا 30 مگاوات را نیز دارد.

پاک سرشت گفت: خیلی از مشکلاتی که در حوزه توربین در کشور وجود دارد به واسطه ساخت این طرح برطرف شده است.

وی ادامه داد: برطرف شدن قسمتی از نیازهای تعمیراتی، بهره برداری و ورود قطعه از خارج کشور از جمله این دستاوردها به شمار می رود.

وی بابیان این که در این پروژه چند ابداع انجام شده که شرایط ثبت برند را برای این مدیریت فراهم می کند تصریح کرد: یکی از فعالیتهایی که در دست اقدام بوده، ثبت این ابداعهاست که ما را به دریافت نشان ملی نزدیک می کند.

مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز ایران در پایان گفت: بی نیازی و استقلال علمی و فناوری در حوزه توربین از دیگر دستاوردهای این پروژه به شمار می رود.

 

کد خبر 218997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =