دکلهای حفاری نصر به سامانه پیشرفته برقی مجهز شدند

همه دستگاههای حفاری نیمه برقی ناوگان شرکت ملی حفاری ایران موسوم به نصر به سامانه پیشرفته تمام برقی مجهز شدند و در قالب دکلهای حفاری فتح در مدار عملیات قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار شانا در مناطق نفتخیز جنوب، مدیر عملیات حفاری خشکی - 3  شرکت ملی حفاری با بیان این که آخرین دستگاه نیمه برقی شرکت، دستگاه 75 نصر بود که به 75 فتح ارتقا یافت، افزود: این پروژه با هدف ارتقای کیفی و افزایش کارایی دستگاه ها با استفاده از توان داخلی اجرا شد.

غلامرضا آل محمود اظهار کرد: پروژه بروز رسانی دستگاه 75 شامل، تعویض سازه دکل، نصب سامانه کنترل برق (SCR)،  تغییر مخازن سیال، نصب دو دستگاه پمپ جدید و ارتقای سامانه های مکانیکی و هیدرولیکی بوده است.

مدیر عملیات حفاری خشکی - 3 شرکت ملی حفاری ایران گفت: سازه جدید این دکل نخستین سازه ساخت داخل است که توسط صنعتگران استان خوزستان ساخته شده است.

آل محمود افزود: بازسازی، نوسازی و تغییر سامانه دستگاه 75 نصر در مدت پنج ماه انجام شد و هم اکنون این دکل در شمار دستگاه های سنگین شرکت ملی حفاری قرار گرفته و قابلیت حفاری در چاه های توسعه ای و توصیفی را دارد.

وی توضیح داد: سه نوع دستگاه موسوم به قدر، نصر و فتح در شرکت ملی حفاری ایران در مدار عملیات قرار داشتند که سال گذشته آخرین دستگاه قدر (تمام مکانیکی) برقی شد و امسال نیز با تغییر سامانه این دستگاه، دکلهای نوع نصر (نیمه برقی) نیز به سامانه پیشرفته برقی تجهیز و در ردیف دستگاه های روز آمد (فتح) قرار گرفتند که نقش بسزایی در شتاب بخشی به عملیات حفاری و تعمیر و نگهداری دستگاه ها خواهد داشت.

آل محمود اظهار کرد: عملیات آزمون میدانی دستگاه حفاری 75 فتح توسط متخصصان شرکت با موفقیت به پایان رسیده و هم اکنون این دستگاه برای حفاری در میدان نفتی اهواز در مناطق نفتخیز جنوب در حال نصب روی لوکیشن است.

شرکت ملی حفاری ایران هم اکنون 75 دستگاه حفاری خشکی، دریایی ملکی و تعدادی دستگاه حفاری استیجاری دارد که در مناطق نفتخیز 10 استان کشور در حال حفر چاه های نفتی و گازی هستند.

کد خبر 219102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =