انجام مطالعات اولیه برای ایجاد هاب جدید پتروشیمی در ایرانشهر

مطالعات اولیه برای ایجاد هاب جدید پتروشیمی در ایرانشهر در حال انجام است و بزودی زمین یابی آن انجام می شود.

معاون مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در گفتگو با خبرنگار شانا اظهار کرد: پس از سفر هیئت دولت به استان سیستان و بلوچستان و اعلام رئیس جمهوری برای تشکیل هاب جدید پتروشیمی در ایرانشهر، طبق دستور وزیر نفت مطالعه اولیه برای تشکیل قطب جدید پتروشیمی در این منطقه آغاز شده است.

محمدحسن پیوندی افزود:به همین منظور و برای تسریع در احداث این منطقه، جلسه ای با حضور اعضای هیئت مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی و استاندار سیستان و بلوچستان برگزار و تصمیم های خوبی گرفته شد.

وی افزود: بمنظور بررسی منطقه و انتخاب زمین مناسب برای احداث طرح های پتروشیمی، بزودی در سفری به ایرانشهر شرایط منطقه ارزیابی می شود.

پیوندی با بیان این که نحوه تامین آب لازم برای استفاده طرح های پتروشیمی در ایرانشهر نکته ای مهم است، گفت: در ارزیابی های اولیه انتقال آب از دریا به منطقه ایرانشهر با خط لوله ای به طول 200 کیلومتر پیش بینی شده و بزودی نتایج مطالعات اولیه نهائی خواهد شد.

معاون مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: با توجه به مسطح بودن زمین منطقه و فاصله کوتاه تا دریا، پیشنهاد شرکت ملی صنایع پتروشیمی احداث یک خط لوله انتقال آب از دریا تا منطقه ایرانشهر است.

پیوندی با اشاره به این که خوراک گاز طرح های پتروشیمی این منطقه نیز با انشعاب از خط لوله انتقال گاز سراسری تامین خواهد شد، تصریح کرد: طرح هایی که در این منطقه احداث خواهد شد طرح های با خوراک گاز طبیعی است.

وی ادامه داد: با همکاری مقام های محلی بهترین زمین برای احداث واحدهای جدید پتروشیمی در چابهار انتخاب خواهد شد و مبنای فعالیت مجتمع های جدید پروپیلن محور است.

معاون مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: سواحل خلیج فارس و دریای عمان مکانی مناسب برای توسعه صنعت پتروشیمی است و با توجه به وجود منابع گسترده گاز قابلیت توسعه را دارا هستند.

 

کد خبر 219140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =