۲۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۷
  • کد خبر: 219160

شانا _ گروه بین الملل: اوپک پیش بینی کرد که تا پایان سال جاری میلادی عرضه و تقاضای نفت در بازارهای جهانی متعادل خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری رویترز از لندن، سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) روز پنج شنبه (22 خرداد ماه) اعلام کرد که با توجه به عرضه فراوان طلای سیاه، در نیمه دوم سال 2014 میلادی بازارهای جهانی نفت متعادل خواهند بود.

نگرانی ها درباره اختلال در صادرات نفت عراق در حمله تروریست ها به بخش هایی از این کشور، سبب شده است بهای شاخص نفت خام برنت به بالاترین حد خود در 9 ماه گذشته برسد.

با این همه، اوپک اعلام کرد که رشد تولید جهانی نفت، بسیار بالا خواهد بود و توان جبران هر گونه اختلال در بازارهای جهانی را دارد. همچنین ذخیره سازی نفت در جهان، در سطحی مطلوب است.

در گزارش ماهانه این نهاد آمده است: در مجموع، روند افزایشی عرضه نفت برای تأمین تقاضای جهانی این کالا مناسب است و این مسئله سبب می شود در نیمه دوم سال 2014 میلادی بازار نفت متعادل باشد.

در نشست روز چهارشنبه (21 خرداد ماه) اوپک، اعضای این سازمان توافق کردند که سقف تولید آن را در حدود 30 میلیون بشکه در روز ثابت نگه دارند.

گزارش اوپک نشان می دهد که رشد تولید نفت در آمریکا، کانادا و دیگر کشورهای غیر عضو اوپک در سال جاری میلادی سبب می شود عرضه روزانه نفت در جهان، یک میلیون و 440 هزار بشکه افزایش یابد که نسبت به برآورد پیشین این سازمان بیشتر است.

این میزان عرضه، بیشتر از برآرود اوپک درباره رشد یک میلیون و 140 هزار بشکه ای تقاضای جهانی نفت در سال جاری میلادی خواهد بود.

این سازمان همچنین پیش بینی درباره تقاضا برای نفت خام تولیدی اوپک در سال جاری میلادی را به 29 میلیون و 690 هزار بشکه در روز کاهش داد که 70 هزار بشکه نسبت به برآوردهای پیشین کمتر است.

گزارش اوپک نشان می دهد که بر پایه منابع ثانویه، مجموع تولید روزانه نفت اعضای این سازمان در ماه مه سال جاری میلادی 142 هزار بشکه افزایش یافته و به 290 هزار و 760 هزار بشکه رسیده است.

کد خبر 219160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =