۲۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۰
  • کد خبر: 219163
درخواست رئیس جمهوری چین برای انقلاب در بخش انرژی

رئیس جمهوری چین خواستار بروز انفلاب در روش تولید و مصرف انرژی این کشور شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از پکن، ژی جین پینگ، رئیس حمهوری چین دیروز (23 خرداد) اعلام کرد: در پی تداوم افزایش تقاضا و بالارفتن چالاشهای عرضه، چین به انقلابی در روش تولید و مصرف انرژی خود نیاز دارد.

خبرگزاری شینهوا به نقل از وی اعلام کرد: با آنکه بخش توسعه انرژی کشورمان به موفقیتهای بزرگی دست یافته است اما ما با چالشهای بزرگی مانند فشار افزایش تقاضا، محدودیتهای عرضه، ضررهای زیست محیطی جدی ناشی از تولید و مصرف انرژی و عقب ماندگی فناوری رو به رو هستیم.

وی در نشستی با مقامهای حزب کمونیست گفت: چین، هم اکنون بزرگ ترین مصرف کننده انرژی جهان است و نیاز دارد تا مصرف غیرمعقول انرژی را محدود کند و نظارتهایی را بر همه مصرف انرژی خود داشته باشد.

چین هم اکنون خود را متعهد به کنترل و نظارت همه مصرف انرژی می داند و اعلام کرده است که در برنامه سال 2011-2015 برای بخش انرژی، تلاش می کند مصرف را تا سال 2015 بین 4 میلیارد تن معادل زغال سنگ ثابت نگه  دارد.

اگر چه این هدف اجباری نیست و هنوز 23 درصد بالاتر از سال 2010 است.

رئیس جمهوری چین همچنین خواستار انقلابی در عرضه که شامل روی آوردن به منابع انرژی غیر زغال سنگی است، شد.

زغال سنگ هم اکنون حدود دو سوم از تقاضای اولیه انرژی چین را تامین می کند و این کشور در تلاش است تا این رقم را تا پایان سال جاری میلادی به کمتر از 65 درصد برساند.

وی افزود: چین لازم است که همکاری های خود را با مناطق بزرگ تولیدکننده نفت و گاز مانند خاورمیانه، آسیای مرکزی، آمریکا و آفریقا توسعه دهد و ظرفیت ذخیره سازی و توزیع نفت و گاز خود را افزایش دهد.

این مقام چینی همچنین خواستار شتاب در برنامه راکتور هسته ای چین در سواحل شرقی این کشور شد.
کد خبر 219163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =