جلوگیری از سوختن 25 میلیون فوت مکعب گاز در فاز 12 پارس جنوبی

روزانه از هدرروی 20 تا 25 میلیون فوت مکعب گاز ارسالی به فلر در فاز 12 پارس جنوبی با راه اندازی موفقیت آمیز کمپرسور Off Gas جلوگیری شد.

به گزارش شانا بر اساس اعلام روابط عمومی شرکت پتروپارس، عملیات راه اندازی Off Gas یونیت 103 فاز 12 با حضور مدیرعامل و برخی از مدیران شرکت پتروپارس (مجری طرح توسعه فاز 12 پارس جنوبی) با موفقیت به پایان رسید و این کمپرسور در مدار قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، کمپرسور Off Gas نقش بسیار مهمی در فرآیند تثبیت میعانات گازی دارد. با راه اندازی این کمپرسور افزون بر جلوگیری از هدرروی 20 تا 25 میلیون فوت مکعب استاندارد گاز ارسالی به فلر، گاز تولیدی بیشتری وارد خط سراسری شبکه گاز کشور شده و تولید میعانات گازی نیز افزایش می یابد.

همچنین نصب این کمپرسور سهم بسزایی در کاهش آلودگی هوا و حفظ محیط زیست دارد.

بر پایه این گزارش، با بهره برداری از نخستین ردیف پالایشگاه خشکی فاز 12 پارس جنوبی به دست متخصصان و مهندسان ایرانی، تولید اولیه از این فاز پارس جنوبی از بهمن سال گذشته آغاز شد که به گفته وزیر نفت، اولین افزایش تولید گاز بعد از 6 سال بود.

با توجه به تحریمهای بین المللی علیه ایران و عدم همکاری شرکت اروپایی سازنده کمپرسور Off Gas در انجام عملیات نصب، راه‌اندازی و پشتیبانی، از روزهای ابتدای راه اندازی پروژه فاز 12، مدیران و متخصصان پتروپارس با نظارت دقیق همکاران EPC2 فاز 12 و همکاری شرکت ایرانی OTC پس از سه ماه موفق شدند تمامی مراحل عملیات نصب و راه اندازی این کمپرسور را با موفقیت و بدون حضور نیروی خارجی به اتمام برسانند.

کد خبر 219190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =