ظرفیت تولید پتروشیمی کشور یک میلیون تن افزایش می یابد

طرحهای جدید پتروشیمی که تا اوایل سال آینده به بهره برداری می رسد، ظرفیت تولید پتروشیمی کشور را یک میلیون تن افزایش می دهد.

سخنگوی شرکت ملی صنایع پتروشیمی در گفتگو با خبرنگار شانا اظهار کرد: پتروشیمی لرستان امسال به تدریج با ظرفیت برنامه ریزی شده وارد مدار تولید خواهد شد و پتروشیمی های مهاباد و کردستان نیز تا اوایل سال 1394 به بهره برداری کامل می رسند که این 3 مجتمع حدود 1 میلیون تن به ظرفیت تولید پلیمری ایران می افزایند.

محمدحسن پیوندی افزود:  طرحهای پتروشیمی به ترتیب اولویت و به تدریج به بهره برداری خواهند رسید و تکمیل و بهره برداری از طرحهای نیمه تمام به عنوان اولویت شرکت ملی صنایع پتروشیمی در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: تولیدی شدن این مجتمع ها در صورت تامین خوراک مورد نیاز محقق خواهد شد و امید است با بهره برداری از فازهای پارس جنوبی هرچه زودتر خوراک پتروشیمی های واقع در مسیر خط لوله اتیلن غرب تامین شود.

به گزارش شانا، وزیر نفت  چندی پیش با بیان این که ارزش فروش محصولات پتروشیمی در سالهای اخیر جهشی قابل توجه داشته است، اظهار کرده بود: در پایان سال 2013 صنایع پتروشیمی ایران توانست در مجموع 12.8 میلیون تن به ارزش 9.9 میلیارد دلار محصولات را به بازارهای جهانی صادر کند و 14.5 میلیون تن را نیز به بازار داخلی عرضه کرد.

زنگنه مهم ترین محصولات صنایع پتروشیمی ایران راشامل پلی اتیلنها، PET، پلی استایرین،PP و پارازایلین دانسته و افزوده بود: بیش از 50 درصد این محصولات در بازار داخلی عرضه شده و باقیمانده در بازارهای جهانی به فروش می رسد.


کد خبر 219197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =