اروپا 5 تا 6 سال دیگر با کمبود برق روبرو می شود

به اعتقاد کارشناس ارشد آژانس بین المللی انرژی، احتمال دارد اروپا در 6-5 سال آینده با قطع برق مواجه شود، به این دلیل باید سرمایه گذاریهای خود را در حوزه برق از نو ساماندهی کند.

به گزارش سایت خبری انرژی گونلویو، فاتح بیرول، کارشناس ارشد آژانس بین المللی انرژی در کنفراس این انجمن گفت: هزینه تولید یک واحد انرژی در 10 سال گذشته، دو برابر شده است.

وی گفت: نه تنها نفت، بلکه دوران همه انرژیهای ارزان در دنیا به سر رسیده است.

به اعتقاد بیرول، ال ان جی از لحاظ ایجاد تنوع انرژی بسیار مهم است اما حمل آن، از حمل و نقل نفت بسیار گرانتر تمام می شود.

به گفته کارشناس ارشد آژانس بین المللی انرژی، میزان سرمایه گذاری جهانی در حوزه انرژی در سالهای گذشته به شدت افزایش یافته، اما این میزان در سالهای 2013-2011 ثابت مانده است.

در سال 2013 میلادی، سرمایه گذاری جهانی در حوزه انرژی تنها 1.6 تریلیون دلار بوده است.

بیرول دلیل این امر را، کاهش سرمایه گذاریهای چین در حوزه انرژی و افت سرمایه گذاریهای جهانی در حوزه انرژی تجدیدپذیر دانست.

وی تصریح کرد: 60 درصد سرمایه گذاریهای جهانی، در حوزه انرژی تجدید پذیر است.

بیرول گفت: تا بیست سال آینده، باید در جهان 40.2 تریلیون دلار سرمایه گذاری در حوزه انرژی صورت گیرد. 40 درصد این سرمایه گذاری برای پاسخگویی به تقاضای روزافزون انرژی و 60 درصد آن برای بازسازی تاسیسات از کار افتاده است.

کارشناس ارشد آژانس بین المللی تصریح کرد که تا 10 سال گذشته، میزان دخالت دولتها در حوزه انرژی 70 درصد بود اما این میزان در سال گذشته به 90 درصد رسیده است و این درصد نگران کننده، رقابت در بازار انرژی را بسیار کم کرده است. 

بیرول افزود: اروپا باید در سالهای آینده بیش از دو میلیارد دلار در حوزه انرژی تجدیدپذیر برای تولید برق سرمایه گذاری کند، در غیر این صورت امکان دارد تا 6-5 سال آینده با قطع مکرر برق مواجه شود.

کد خبر 219249

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =