سند راهبردی مدیریت خوردگی صنعت نفت ابلاغ شد

سند راهبردی مدیریت خوردگی صنعت نفت پس از تصویب وزیر نفت، برای استقرار در واحدهای ستادی، مجتمعهای عملیاتی و غیر عملیاتی این صنعت ابلاغ ‌شد.

معاون وزیر در امور مهندسی در گفتگو با خبرنگار شانا درباره سند راهبردی مدیریت خوردگی صنعت نفت اظهار کرد: این سند، چشم انداز، مأموریت، ارزشهای بنیادی، نقاط ضعف و قوت، فرصتها و تهدیدهای مدیریت خوردگی را تشریح می کند.

سیدعماد حسینی هدف کلان این سند را "کاهش خسارات و هزینه های جانی، مالی و زیست محیطی ناشی از خوردگی" اعلام و تصریح کرد: استراتژیهای ارتقای دانش، توانمندی کارکنان، بهبود فرآیندهای مهندسی و عملیاتی، بهبود فرآیندهای نظارت و ارزیابی، فعال سازی نظام حسابداری صنعتی هزینه های خوردگی، انجام  پژوهشهای مستمر و فناوریهای نوین برای اقدامهای پیشگیرانه و استفاده از تکنولوژی فن آوری اطلاعات (IT) در این سند منظور شده است.

وی ضمن بیان پیش بینیهای لازم برای استقرار این سند گفت: در رأس برنامه های این سند، تشکیل کمیته راهبری مدیریت خوردگی در سطح ستاد وزارت نفت، کمیته های اجرایی وابسته به آن در چهار شرکت اصلی و شرکتها و مدیریتهای تابعه برای راهبری عملیات استقرار نظام مدیریت خوردگی در صنعت پیش بینی شده است.

حسینی با اشاره به مسئولیت اجرایی این سند گفت: با توجه به لزوم صیانت از داراییهای فیزیکی صنعت نفت و کاهش حوادث ناگوار ناشی از خوردگی، مسئولیت اجرایی شدن این سند در همه سطوح بر عهده مدیران ارشد و مسئولان ذیربط است و برای این منظور ضمن تشکیل کارگروه‌های تخصصی و استفاده از مشاوران مجرب در این حوزه، اقدام اجرایی در نظر گرفته شده که در پایان هر فصل از سال برای ارائه گزارش یکپارچه به وزیر نفت به معاونت امور مهندسی ارسال می شود.

معاون وزیر نفت تصریح کرد: اداره کل راهبری نظام نگهداری و تعمیرات به نمایندگی از معاونت امور مهندسی، ضمن برعهده داشتن وظایف راهبری تشکیل کارگروههای ذیربط، تهیه دستورعمل‌های مربوطه، پیگیری و نظارت بر فرایند ارزیابی و استقرار این سند راهبردی، پاسخگوی هرگونه سؤال و همکاری در این زمینه، خواهد بود.

 

 

کد خبر 219260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =