بیست و یکمین کنگره جهانی نفت امروز آغاز به کار می کند

بزرگترین رخداد صنعت نفت جهان امروز (25 خردادماه)در مسکو و با حضور وزیران نفت کشورهای صنعتی و نفت خیز کلید می خورد.

به گزارش شانا، بیست و یکمین کنگره جهانی نفت روز یکشنبه (25 خردادماه) در مسکو با حضور نزدیک به پنج هزار شرکت کننده و نمایندگان 500 شرکت بین المللی آغاز می شود.

این رویداد بزرگ نفتی از روز 15 ژوئن (25 خردادماه) آغاز می شود و تا روز 19 ژوئن (29 خردادماه) در محل کروکاس اکسپوی شهر مسکو ادامه می یابد.

در کنگره امسال افزایش جمعیت و اهمیت دسترسی به منابع انرژی به صرفه، ایمن و مطمئن به عنوان عامل کلیدی برای توسعه اقتصادی جوامع و سلامت بشر مورد بررسی قرار می گیرد.

کنگره جهانی نفت 2014 میلادی در چهار بخش برنامه یزی شده است که عبارتند از اکتشاف و تولید نفت و گاز طبیعی، پالایش، پخش و پتروشیمی، پالایش، بازایابی و پخش گاز طبیعی، مدیریت پایدار صنعت نفت.

در هر یک از چهار حوزه یاد شده د کنگره سال جاری نشست های تخصصی، میزگرد و سخنرانی هایی برگزار می شود تا تحولات هر حوزه، نیازها و پیشرفت ها بررسی شود و دست اندرکاران این حوزه ها در جریان آخرین تحولات حوزه خود قرار گیرند.

برگزار کنندگان کنگره جهانی نفت 2014 اعلام کرده اند که در بیست و یکمین کنگره جهانی نفت پنج هزار مقام شامل 30 وزیر و 400 مدیرعامل و روسای سازمانها از 80 کشور جهان شرکت می کنند.

تصمیم سازان برجسته ای مانند عبدالله سالم البدری، دبیرکل اوپک، رابرت دادلی، مدیرعامل بی پی، ماریا فاستر، مدر عامل پتروبراس برزیل، ماریا فن در هوفن،رئیس  آژانس بین المللی  انرژی، هلگ لاند، مدیرعامل شرکت استات اویل نروژ، ژائو جیپنگ، مدیر عامل سی ان پی سی، رکس تیلرسون، مدیر عامل اکسون موبیل، انتونیو بارفو، مدیر عامل رپسول، پیتر کلمن، مدیر عامل شرکت وودساید استرالیا، آلدو فلورس کوئیرودا، رئیس مجمع جهانی انرژی، واجیت علی اکبروف، مدیر عامل لوک اویل روسیه و بسیاری دیگر از سرشناسان صنعت نفت و گاز در این کنگره پنج روزه تحولات صنعت نفت و ژئوپلتیکی را بررسی می کنند و از سخنرانان کلیدی خواهند بود.

بر اساس اعلام دبیرخانه کنگره جهانی نفت 2014، در کنگره امسال نمایندگانی از وزرات نفت، و شرکتهای ملی نفت ایران، ملی گاز ایران، ملی خطوط لوله ایران، حفاری شمال، ال ان جی ایران، آریاساسول، دانا انرژی، نفت نیک قشم، دلوار افزار، ای کسب، نفت و گاز نئوگم، پژوهشگاه صنعت نفت ایران، مرکز همکاریهای فناوری و نوآوری ریاست جمهوری، مرکز تحقیقات جهاد دانشگاهی، موسسه بین المللی انرژی، موسسه گاز ایران، و دانشگاههای امیرکبیر، صنعتی شریف، شهید بهشتی، هرمزگان  و آزاد شرکت می کنند.

بیستمین کنگره جهانی نفت به میزبانی قطر در سال 2011 برگزار شده بود. این کنگره که هر سه سال یک بار برگزار می شود در سال 2017 میلادی به میزبانی استانبول ترکیه تشکیل خواهد شد.
کد خبر 219278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =