فاز دوم نیروگاه سیکل ترکیبی خرمشهر تکمیل شد

واحد ششم گاز نیروگاه سیکل ترکیبی خرمشهر به ظرفیت 162 مگاوات به شبکه سراسری برق کشور پیوست.

به‌گزارش شانا، با بهره‌برداری از واحد ششم بخش گاز نیروگاه سیکل ترکیبی خرمشهر،‌ فاز دوم این نیروگاه خصوصی با ظرفیت 972 مگاوات به‌طور کامل وارد مدار برق کشور شد.

فاز دوم نیروگاه سیکل ترکیبی خرمشهر که هم‌اکنون نخستین واحد آن به مدار برق کشور پیوسته است، در دو واحد گازی 162 مگاواتی به‌ظرفیت کل 324 مگاوات در حال احداث بود که واحد نخست آن سوم خردادماه و واحد دوم هم‌اکنون به بهره برداری رسید.

فاز نخست نیروگاه سیکل ترکیبی خرمشهر شامل چهار واحد گازی بود که واحد نخست آن در اسفندماه 87،‌ واحد دوم در اردیبهشت‌ماه 88،‌ واحد سوم در تیرماه 88 و واحد چهارم آن در خردادماه سال 1389 به بهره‌برداری رسید.

سوخت اصلی نیروگاه گاز طبیعی و سوخت پشتیبان آن گازوییل است که این سوخت در سه مخزن، هرکدام به ظرفیت 20 هزار مترمکعب ذخیره می‌شود.

نیروگاه سیکل ترکیبی خرمشهر با سرمایه‌گذاری شرکت صنایع برق و انرژی صبا در منطقه آزاد اروند در کیلومتر هشت جاده خرمشهر- اهواز واقع شده و پست‌ آن 400 کیلوولت است که به‌طور کامل به بهره‌برداری رسیده است.

سازنده تجهیزات و پیمانکار اصلی این پروژه شرکت مپنا بوده و بیشتر تجهیزات این نیروگاه ساخت داخل است.

تشویق، حمایت و جذب سرمایه‌گذاری غیردولتی در بخش احداث نیروگاه‌ها موجب افزایش ظرفیت تولید و این افزایش ظرفیت موجب افزایش پایداری شبکه و بهبود ولتاژ برق منطقه،‌ ایجاد زمینه‌های اشتغال در منطقه و توسعه صادرات برق به کشورهای همسایه خواهد شد.

کد خبر 219285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =