اعلام برنامه بلوک اکتشاف و تولید نفت و گاز در کنگره جهانی نفت مسکو

کنگره جهانی نفت مسکو از امشب (25 خردادماه) در محل نمایشگاههای شهر مسکو با شعار تامین انرژی مسئولانه برای جهان در حال رشد آغاز می شود و برنامه نشستهای فنی در قالب چهار بلوک و هر یک شامل بحثهای گوناگون برنامه ریزی شده است.

به گزارش شانا، برنامه کنگره جهانی نفت سال 2014 میلادی در چهار بخش برنامه ریزی شده است که شامل «اکتشاف و تولید نفت و گاز طبیعی»، «پالایش، حمل و نقل و پتروشیمی»، «فرآوری گاز طبیعی، حمل و نقل و بازایابی» و «مدیریت پایدار صنعت نفت» می شود.

این برنامه شامل میزگردهای مدیران عامل، جلسات بحث و بررسی و ارائه مطلب بهترین اقدام و رویه ها، نشستهای فنی و تخصصی، پنلهای تخصصی برای ارائه موضوع های مهم صنعت نفت در قالب مقاله و پوسترهای تعاملی است.

در نشستهای بلوک یک برنامه های کنگره که از 16 ژوئن (26 خردادماه) آغاز می شود موضوع های فرصتهای جدید میدانهای نفتی، اکتشاف و استخراج در قطب، اکتشاف و استخراج در آبهای عمیق، اکتشاف و استخراج نفت و گاز نامتعارف، فناوری های جدید زمین شناسی، چالشهای لایه های زمین شناسی پیچیده، فناوری های تولید و حفاری پیشرفته، نظارت و مدیریت یکپارچه منابع بررسی و ارائه می شوند.

در بخش بهترین اقدامها و رویه ها به دو موضوع مدیریت پروژه های بسیار بزرگ قطبی و آبهای عمیق، و بهترین رویه برای مدیریت ریسک اکتشاف و تولید پرداخته می شود.

همچنین در ادامه برنامه های بلوک یک کنگره جهانی نفت مسکو سه میزگرد با موضوع های کجا باید به دنبال منابع جدید بگردیم؟، چه چیزی در میدانهای جغرافیایی جدید نیاز داریم؟ و چگونه باید زمان را از اکتشاف تا تولید بهینه کنیم؟ برگزار می شوند.

در نشست فرصتهای جدید میدانهای نفتی مقاله هایی با عنوانهای «بررسی پروژه های جهانی تزریق گاز بی پی» و «خودکارسازی هوشمند فرآیند توسعه میدان های  قدیمی» ارائه می شوند.

در نشست  اکتشاف و استخراج در قطب مقاله هایی با موضوع «فناوری های روسیه برای اکتشاف و تولید در قطب»، «اکتشاف و تولید در قطب»، و «مواجه با چالش های محیط زیستی و اجتماعی صنعت نفت و گاز قطب» ارائه می شوند.

همچنین، اکتشاف و استخراج در آبهای عمیق که در تاریخ 17 ژوئن (27 خردادماه) آغاز می شود به مقاله هایی با موضوع های «مدیریت ریسک در آبهای عمیق»، «استخراج ارزش از ذخایر آبهای عمیق» می پردازد.

نشست چهارم این بلوک از برنامه ها به اکتشاف و استخراج نفت و گاز نامتعارف اختصاص دارد که در آن مقاله هایی با عنوان های «گسترش جهانی توسعه شیل گس»، «شیل گس در هندو چشم انداز سال 2030 کلمبیا در ذخایر نامتعاف نفت و گاز» ارائه می شود.

فناوری های جدید زمین شناسی عنوان پنجمین نشست این گروه از برنامه هاست که در آن موضوع هایی از قبیل برنامه های رایانه ای سریع برای اکتشاف و تولید سریع و ایمن تر، تغییر بنیادی در تصویربرداری و تحلیل داده های سه بعدی بررسی می شوند.

در نشست ششم این گروه در تاریخ 18 ژوئن (28 خردادماه) تحت عنوان چالشهای لایه های زمین شناسی پیچیده که با معاونت حسین روشندل، مدیرعامل شرکت نفت و گاز دانا برگزار می شود، مقاله هایی با عنوانهای فناوریهای اکتشاف سه بعدی در مناطق کوهستانی، پیش بینی فشار و مهاجرت با استفاده از مدل سازی هیدرودینامیک، و ذخایر پیچیده جغرافیایی ارائه می شوند.

همچنین در حاشیه این نشست کتایون رشیدی از دانشگاه آزاد، چنگیز امیربهبودی از شرکت ژئوفیزیک دانا، محمد ابراهیمی شفیعی از شرکت ملی نفت ایران، سعید سجادیان از شرکت ملی نفت ایران به ارائه پوسترهای خود می پردازند.

نشست هفتم این گروه با عنوان فناوری های تولید و حفاری پیشرفته به موضوع هایی از قبیل تحول فناوری در شرکت سعودی آرامکو، فناوری حفاری در چاه بسیار عمیق سیچوان چین می پردازد.

در آخرین نشست این گروه که در تاریخ 19 ژوئن (29 خردادماه) با موضوع نظارت و مدیریت یکپارچه منابع برگزار می شود، مقاله هایی با موضوع های تزریق بهینه آب و مدیریت موفق ذخایر ارائه می شود.

در بخش پوستر این نشست نیز اما احمد سجادیان از شکت ملی نفت ایران با ارائه پوستر حضو دارد.
کد خبر 219298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =