بیست و هفتمین مرکز تله مدیسین نفت در استان فارس راه اندازی شد

بیست و هفتمین مرکز پزشکی از راه دور (تله مدیسین) در پلی کلینیک بهداشت و درمان صنعت نفت فارس افتتاح و راه اندازی شد.

به گزارش شانا، مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت درباره ارتباط مجازی از طریق سامانه تله مدیسین با مرکز فارس اظهار کرد: برای نخستین بار در کشور، این سیستم توسط سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت با هدف ارائه خدمات مطلوب بهداشتی و درمانی استفاده شد.

محمد جواد کیان با بیان این مطلب افزود: این طرح با هدف کاستن از حجم ارجاع بیماران به مراکز درمانی و میزان غیبت کارکنان از محل کار برای انجام اعمال تشخیصی است.

وی اظهار کرد: سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت در نظر دارد در همه مناطق عملیاتی کشور تله مدیسین را راه اندازی کند تا دیگر نیازی به مراجعه کارکنان و خانواده هایشان به مراکز درمانی نباشد.

مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت تاکید کرد: بر اساس پیگیری واحد تله مدیسین سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت تاکنون 90 منطقه شناسایی شده که نیاز به استقرار تله مدیسین دارند و با توجه به مصوبه هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران، سازمان نیازمند همکاری شرکتهای اصلی وزارت نفت است تا این مراکز نیز راه اندازی شوند.

رییس بهداشت ودرمان صنعت نفت فارس نیز در این زمینه گفت: سامانه تله مدیسین از جمله امکانات پزشکی از راه دور است که در کنار مراکز درمانی اصلی مناطق و در مواقع ضروری مورد بهره برداری قرار می گیرد.

آرمان مستغنی در تبیین اهداف کلیدی راه اندازی این سامانه اظهار کرد: افزایش سطح دسترسی نواحی دور افتاده و محروم به امکانات و مراقبتهای پزشکی، مشاوره با پزشکان، کاهش هزینه و تسریع در درمان و به دنبال آن کاهش تعداد بیماران اعزامی به مراکز درمانی و آموزش و تبادل اطلاعات پزشکی از جمله این اهداف است. 

وی با اشاره به نوپا بودن این فناوری در ایران تصریح کرد: به یقین تبادل و انتقال اطلاعات پزشکی و تخصص و آشنایی بیشتر با فناوری های جدید و روز دنیا، سبب ارتقای این سامانه و بهبود کیفی خدمات درمانی ارائه شده در سازمان می شود.

مستغنی گفت: کمبود فضا و امکانات بهداشتی و درمانی در بهداشت و درمان صنعت نفت فارس توجه ویژه مسئولان سازمان را می‌طلبد تا با توجه به این شرایط و در جهت رضایتمندی بیشتر مراجعان، برنامه ریزی های لازم به منظور رفع مشکلات این مهم در چارچوب ستاد ساماندهی انجام گیرد.
 

 

 

 

 

کد خبر 219365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =