تفاهمنامه نفتی ایران و روسیه احیا شد

تفاهمنامه مشترک شرکت ملی نفت ایران و شرکت روسی TAT NEFT (تات نفت) که پیش از تحریمها منعقد شده بود، در حاشیه بیست و یکمین کنگره جهانی نفت در روسیه دوباره احیا شد.

مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران در گفتگو با خبرنگار شانا با بیان اینکه تفاهمنامه ایران و شرکت TAT NEFT روسیه در زمینه توسعه و سرمایه گذاری میدانهای نفت سنگین، روشهای جدید ازدیاد برداشت و لرزه نگاری بوده است، گفت: مذاکره های خوبی با مسئولان این شرکت انجام شد و همکاریها با این شرکت بر اساس تفاهمنامه قبلی ادامه خواهد یافت.

علی عمادی با اشاره به ملاقات و تعامل با شرکتهای خارجی حاضر در نمایشگاه جانبی بیست و یکمین کنگره بین المللی نفت در روسیه گفت: همه شرکتها سرمایه گذاری و حضور در صنعت نفت ایران را وابسته به توافق نهایی ایران و 1+5 می دانند.

وی تصریح کرد: بازدید از واحدهای مینی ال ان جی روسیه و ملاقات با سفیر ایران در این کشور روسیه از مهم ترین برنامه های روز دوم این کنگره است.

عمادی گفت: بررسی ریسکهای موجود در عملیات اکتشاف، مدیریت پروژه ها، درسهای اخلاقی و جلوگیری از مفاسد در امور اداری و مالی شرکتهای نفتی، سرمایه گذاری در روسیه، نقش جوانان در صنعت نفت و چگونگی رشد آنها، مواد شیمیایی پر مصرف، سوختهای غیر هیدروکربوری، آینده گاز و تولید شیل گسها، نقش نفت و گاز در رفع فقر در کشورهای تولیدکننده نفت و ... از موضوعهای مهم نشستها و سخنرانیهایی است که در حاشیه دومین روی بیست و یکمین کنگره نفت مطرح شد.

وی گفت: برگزاری پنلهای تخصصی با موضوع لایه های زمین شناسی پیچیده، جداسازی گاز از نفت، روشهای جدید حفاری و تجهیزات و تاسیسات مدرن در صنعت نفت از برنامه های روز دوم کنگره جهانی نفت در روسیه است که با حضور نمایندگان شرکت های تابعه صنعت نفت برگزار شد.

مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران حضور وزیران و معاونان کشورهای تولیدکننده نفت مانند اکوادور، قطر، عربستان و ایران در پنلهای تخصصی بیست و یکمین کنگره جهانی نفت در روسیه را از نکات مورد توجه حاضران، مسئولان و مدیران کشورهای تولیدکننده نفت دانست.

به گزارش شانا، هیئت ایرانی در بیست و یکمین کنگره جهانی نفت به همراه بیش از 60 نفر از دانشجویان، محققان، کارشناسان و مدیران ارشد صنعت نفت حاضر شد که مدیران عامل شرکتهای ملی گاز ایران، شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب، مدیر پژوهش و فناوری، مدیر اکتشاف و معاون سرمایه گذاری شرکت ملی نفت ایران از جمله این مدیران ارشد به حساب می آیند.

کنگره جهانی نفت که از روز 15 ژوئن (25 خرداد ماه) آغاز شد تا روز 19 ژوئن (29 خرداد) در محل کروکاس اکسپوی شهر مسکو ادامه می یابد.

کد خبر 219490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =