احتمال حمله سایبری به شرکتهای نفتی منطقه خاورمیانه

گروههای ناشناس در خاورمیانه، شرکتهای نفتی این منطقه را به حمله سایبری تهدید کرده اند.

به گزارش روزنامه سعودی گزت از عربستان، شرکت امنیتی سیمنتک اعلام کرد که یک گروه از خرابکاران سایبری اخطارهای تهدیدآمیزی برای حمله سایبری به شرکتهای نفت، گاز و انرژی خلیج فارس داده اند.

در این هشدار که از سوی یک گروه ناشناس با انگیزه های سیاسی منتشر شده، آمده است که گروه در حال برنامه ریزی برای حمله به شرکتهای انرژی منطقه در تاریخ 20 ژوئن (30 خردادماه) و روزهای قبل و بعد آن است.

شرکت سیمنتک اعلام کرد که این کار به دلیل مخالفت با استفاده از دلار آمریکا در خرید و فروش نفت است. بر همین اساس، دولتهایی که ممکن است مورد حمله قرار گیرند عبارتند از عربستان، کویت، و قطر.

برخی شرکتهایی که احتمال حمله به آنها وجود دارد نیز عبارتند از شرکت نفت کویت، شرکت توسعه نفت عمان، قطر پترولیوم، آرامکو، ادنوک، انوک، و شرکت نفت بحرین.

در حالی که اطلاع دقیقی از ابزارهای مورد استفاده در حمله های احتمالی وجود ندارد، سیمنتک بر اساس حمله های سایبری گذشته پیش بینی می کند که این حمله ها شامل حملات انکار گسترده سرویس (دی دی او اس)، ارسال ایمیل های فیشینگ، نفوذ و سرقت اطلاعات، رخنه به برنامه های نفوذپذیر، سوء استفاده از برنامه های کاربردی تحت وب، و تغییر چهره پایگاههای اینترنتی می شود.

سیمنتک گزارش کرد: اعلام عمومی این حمله ها از سوی اینگونه گروهها معمولا به خاطر کسب نام و جلب توجه رسانه هاست و به دلیل اعتبار کم آنها صورت می گیرد.

کارشناسان معتقدند که صنعت پتروشیمی منطقه در مقابل حمله های سایبری بسیار نفوذپذیر است و به عنوان نمونه در سال 2012 آرامکو به شدت مورد حمله سایبری قرار گرفت.

کارشناسان امنیتی می گویند: منطقه خاورمیانه هنوز به طور کامل آماده مقابله با حملات سایبری نشده است.

سیمنتک انجام اقدامهای زیر را پیشنهاد کرده است:
- از رویه لایه بندی برای ایمنی محیطهای سایبری خود استفاده کنید، این رویه شامل نظارت امنیتی کل شرکت می شود.
- از سامانه های تشخیص نفوذ و یا جلوگیری از نفوذ برای نظارت بر ترافیک شبکه و فعالیتهای مشکوک استفاده کنید.
- تمامی رایانه ها و ابزارهایی را که به نوعی با عموم در ارتباط هستند به آخرین نسخه ضد ویروس و ایمنی مجهز کنید.
کد خبر 219545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =