گروه تروریستی داعش به بزرگترین پالایشگاه نفت عراق حمله کرد

مقامهای امنیتی و کارکنان پالایشگاه بائیجی در شمال عراق امروز (چهارشنبه 28 خرداد ماه) از حمله گروه مسلح داعش به این پالایشگاه نفتی خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، مقامهای امنیتی و کارکنان پالایشگاه اعلام کردند که گروهک تروریستی داعش با اتومبیلهای مسلح و خمپاره انداز امروز به بزرگ ترین پالایشگاه نفت عراق حمله کردند.

این منابع خبر دادند: این حمله ساعت چهار صبح به وقت محلی عراق (10 صبح به وقت گرینیچ) از بیرون دو در ورودی از سه ورودی اصلی پالایشگاه به سمت تأسیسات رخ داده است.

یک انبار نگهداری قطعات یدکی هدف حمله یک خمپاره قرار گرفت و دود حاصل از انفجار و آتش سوزی از ساختمان انبار قابل مشاهده است.

‎ پالایشگاه هم اکنون تحت محاصره گروهک تروریستی داعش است.

خبرگزاری رویترز پیش تر به نقل از مسئولان پالایشگاه بائیجی گزارش داده بود که درپی ناآرامی ها در عراق، این پالایشگاه دوشنبه شب (26 خرداد ماه) تعطیل شد و کارگران خارجی آن تخلیه شدند.

گروهک تروریستی داعش پس از احاطه بر شهر موصل، دومین شهر بزرگ عراق در هفته گذشته، با ورود به منطقه بائیجی، پالایشگاه این شهر را محاصره کرد اما تاکنون این پالایشگاه تحت کنترل ارتش عراق بود.

پالایشگاه بایئجی در 180 کیلومتری شمال بغداد واقع شده و بزرگترین پالایشگاه در عراق است که فرآورده های نفتی 11 استان این کشور را تامین می کند.

 عدنان الجنابی، رئیس کمیته نفت و گاز پارلمان عراق  در همین باره اعلام کرد: پیش بینی می شود پس از بسته شدن پالایشگاه بایجی، عراق به واردات روزانه 300 هزار بشکه فرآورده نفتی، نیاز پیدا کند.

 وی در حاشیه یک کنفرانس خبری در لندن، به خبرنگاران اعلام کرد: بسته شدن پالایشگاه بایجی به آن معناست که عراق باید نیمی از نیازهای خود را وارد کند.

فعالیت این پالایشگاه از دوشنبه شب به حال تعلیق در آمده است.
کد خبر 219549

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =