بیست و یکمین کنگره جهانی نفت به کار خود پایان داد

بیست و یکمین کنگره جهانی نفت که از روز یکشنبه (25 خرداد) با حضور نمایندگان 500 شرکت از 88 کشور جهان از جمله شرکت‌هایی از ایران در مسکو برگزار شد، روز گذشته (29 خرداد) پایان یافت.

به گزارش خبرنگار شانا، در بیست و یکمین دور از برگزاری کنگره جهانی نفت، ایران در 2 بخش علمی و نمایشگاهی شرکت کرد و علاوه بر ارائه دهها مقاله کارشناسی در محورهای مختلف، کارشناسان شرکت ملی نفت ایران برای انجام مذاکره با شرکتهای فعال خارجی در حوزه صنعت نفت حضوری فعال داشتند.

41 فرصت سرمایه گذاری شرکت ملی نفت ایران به ارزش حدود 100 میلیارد دلار برای جذب سرمایه خارجی در بیست و یکمین نمایشگاه جهانی نفت مسکو معرفی شد.

ارائه مقاله های علمی، برگزاری پنلهای تخصصی، بررسی چالشهای پیش روی صنایع نفت و گاز و تضارب آرا برای یافتن شیوه های برخورد با این چالشها و مذاکره با شرکت های بزرگ بین المللی از مهمترین دستاوردهای این کنگره بود.

مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران پیشتر گفته بود: بر اساس بررسیها از بین حدود 2 هزار مقاله ارائه شده به کنگره جهانی نفت مسکو، ایران با ارائه حدود 400 مقاله، رکوردار ارائه مقاله در این دوره از کنگره جهانی نفت به شمار می آید و کشورهای چین و روسیه از لحاظ این شاخص در رتبه های بعد از ایران قرار گرفتند.

عمادی با اشاره به غرفه 108 متری ایران در این نمایشگاه تصریح کرده بود: هماهنگیهای بسیاری برای بحث و مذاکره بین ایران  و دیگر کشورهای فعال در حوزه انرژی ترتیب داده شده بود و خوشبختانه کشورهای مختلف جهان با توجه به تصویب نشدن تحریمهای جدید علیه ایران، بیش از پیش به برقراری ارتباط با کشورمان تمایل داشتند.

نزدیک به پنج هزار شرکت کننده و نمایندگان 500 شرکت مهم بین المللی فعال در صنعت نفت و گاز از جمله اکسون موبیل، روسنفت، بیکر هیوجز، بریتیش پترولیم، شورون و شرکت ملی نفت چین در این کنگره حضور داشتند.

حضور پرشمار بازدیدکنندگان خارجی از غرفه نفت، نشان می دهد که ایران اسلامی وزنه مهمی در معادلات بازار جهانی انرژی است و اینکه جامعه جهانی رویکرد تازه ای نسبت به صنایع نفت و گاز ایران دارد.

کنگره جهانی نفت به عنوان بزرگترین گردهمایی و هم اندیشی مدیران و صاحبنظران صنایع نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی جهان همسو با مصوبه شورای عالی جهانی نفت، هر سه سال یکبار در یکی از کشورهای منتخب برگزار می شود. همه موضوعهای مرتبط با صنعت نفت (از بالادستی تا پایین دستی) در کنگرههای برگزار شده در طول 65 سال اول تاریخچه شورای جهانی نفت، مطرح شده اند اما به تازگی مسائل دیگری همچون، تامین منابع مالی، مدیریت و محیط زیست نیز در این کنگره بررسی شد.

وزارت نفت جمهوری اسلامی ایران نیز  در شورای جهانی نفت، عضویت رسمی و تصمیم گیر دارد و در هر دوره از برپایی کنگره جهانی نفت، نقش مهمی ایفا می کند.

به گزارش شانا، هیئت ایرانی در بیست و یکمین کنگره جهانی نفت را بیش از 60 نفر از دانشجویان، محققان، کارشناسان و مدیران ارشد صنعت نفت تشکیل دادند که مدیران عامل شرکت ملی گاز ایران، شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، مدیر پژوهش و فناوری، مدیر اکتشاف و معاون سرمایه گذاری شرکت ملی نفت ایران از جمله این مدیران ارشد بودند.

کد خبر 219647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =