شرکت نفت ترکیه کارکنان خود را از عراق خارج کرد

شرکت ملی نفت ترکیه، کارکنان ترک خود را در میدان نفتی منصوریه عراق از این کشور خارج کرد. با این وجود فعالیتهای اکتشافی و استخراجی این میدان هنوز ادامه دارد.

به گزارش شبکه خبری الجزیره، شرکت ملی نفت ترکیه موسوم به ˈتاپو'، به دلیل نگرانی از امنیت جانی کارکنان ترک خود آنها را از میدان نفتی منصوریه که نزدیک بغداد واقع شده است، خارج کرد.

بسیم شیشمان، مدیر عامل شرکت تاپو گفت: کارکنان عراقی فعالیت خود را در این میدان نفتی ادامه می دهند و تنها مهندسان و پرسنل فنی ترک، از کشور خارج شده اند.

شرکت ملی نفت ترکیه در چهار چاه، دو چاه نفتی و دو چاه گازطبیعی، در جنوب عراق فعالیت اکتشافی و استخراجی انجام می دهند.کارکنان ترک دیگر میدانها هنوز به فعالیت خود در عراق ادامه می دهند. 

بسیم شیشمان، در سخنرانی خود در بیست و یکمین کنگره جهانی نفت گفت: شرکت ملی نفت ترکیه از ابتدای سال 2014 میلادی، 110 هزار بشکه نفت از میدان منصوریه و 10 هزار بشکه نفت نیز از میدان بدر استخراج کرده است.

وی افزود: تاپو در یک سال گذشته، بیش از 110 میلیون دلار از این میدانهای نفتی درآمد کسب کرده. هدف این شرکت رساندن این رقم به 400 میلیون دلار تا پایان سال است. 

میدان نفتی منصوریه واقع در شرق منطقه دیاله در سال 1979 میلادی کشف شده که ذخیره گازی این میدان حدود 4 تریلیون و 500 میلیارد فوت مکعب برآورد می شود، ضمن آن که این میدان 4 حلقه چاه دارد. 

کد خبر 219651

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =