ظرفیت تولید میدان هنگام افزایش می یابد

افزایش ظرفیت تولید نفت از میدان هنگام با توجه به برنامه ریزی برای احداث خطوط لوله جدید و افزایش ظرفیت فراورش در خشکی، در دستور کار شرکت نفت فلات قاره ایران قرار دارد.

مدیر امور تولید شرکت نفت فلات قاره ایران در گفتگو با خبرنگار شانا اظهار داشت: هم اکنون روزانه بیش از 20 هزار بشکه نفت در میدان هنگام تولید می شود که با توجه به برنامه احداث خطوط لوله جدید و افزایش ظرفیت فرآورش نفت در خشکی، ظرفیت تولید این میدان افزایش می یابد. 

محمدباقر سلیمانی با بیان این مطلب افزود: همچنین در منطقه عملیاتی قشم، مقدمات و زیرساختهای توسعه میدانهای توسن و  آلفا نیز آماده است.

وی با یادآوری این مطلب که این میدانهای غیرمشترک (توسن و آلفا) در اولویت توسعه قرار ندارد، ادامه داد: هر زمان تصمیمی برای توسعه آنها اتخاذ شود زیرساختها به طور کامل آماده است. 

سلیمانی در باره منطقه عملیاتی کیش نیز توضیح داد: منطقه کیش گلوگاه بازرگانی شرکت نفت فلات قاره ایران است و عمده مسائل بازرگانی و کشتیرانی این شرکت در این منطقه راهبری می شود.  

وی با اشاره به برنامه پمپی کردن برخی چاهها در میدانهای بلال و اسفند گفت: با این اقدام، تولید از هر کدام از این میدانها بین 5 تا 10 هزار بشکه افزایش می یابد. 

بر پایه این گزارش، شرکت نفت فلات قاره ایران در زمره یکی از بزرگترین شرکت‌های تولیدکننده نفت دریایی جهان است و بخش قابل توجهی از تولید نفت کشور را در طول بیش از یکهزار و 200 کیلومتر از گستره آبهای خلیج فارس با پیشینه نیم قرن تجربه بر عهده دارد.

کد خبر 219669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =