برگزاری همایش معرفی فرصتهای سرمایه گذاری در بخش مینی ال.ان.جی

همایش معرفی فرصتهای سرمایه گذاری در بخش مینی ال.ان.جی، دوم تیرماه در ساختمان مرکزی شرکت ملی گاز ایران برگزار می شود.

به گزارش شانا، مدیر برنامه ریزی و سرپرست مرکز دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران، یکی از اهداف برگزاری این سمینار را آشنایی مدیران و سرمایه گذاران ایرانی با صنعت مینی ال.ان.جی و ورود کشور به این صنعت مهم برشمرد و گفت: این همایش با حضور مدیران صنعت گاز و سرمایه گذاران و بخش های فنی علاقمند به سرمایه گذاری در بخش صنعت مینی ال.ان.جی برگزار می شود.

حسن منتظر تربتی با اشاره به اینکه صنعت مینی ال.ان.جی، در ایران صنعتی نوپا است، افزود: هم اکنون در سایر کشورهای دارنده گاز از این صنعت در بخش های مختلف حمل و نقل، تامین و توزیع گاز، ذخیره سازی و پایداری شبکه انتقال گاز در شرایط بحران استفاده می شود.

به گفته وی، مدیریت شبکه انتقال گاز در مواقع بحران یکی از مهم ترین مزایای استفاده از صنعت مینی ال.ان.جی به شمار می رود.

مدیر برنامه ریزی شرکت ملی گاز ایران درباره استفاده از صنعت مینی ال.ان.جی، در بخش ذخیره سازی گاز نیز گفت: با توجه به اینکه ذخیره سازی گاز بصورت عادی حجم زیادی را اشغال می کند و نیاز به مخازن بزرگ دارد، برای ذخیره سازی گاز در حجم کوچک، می توان از روش تبدیل گاز طبیعی به ال ان جی استفاده کرد.

وی با تاکید بر اینکه اولویت ذخیره سازی گاز در کشور با ساختارهای زیرزمینی بوده و این طرح تنها برای شرایط خاص و کاربردهای ویژه برنامه ریزی شده است، یادآور شد: در این طرح هدف اصلی ایجاد واحدهای کوچک مایع سازی گاز بوده که هزینه آن نسبت به واحدهای بزرگ، کمتر است.

تربتی خاطرنشان کرد: از این واحدها همچنین می توان در نزدیکی نیروگاه ها و مکان هایی که احتمال کسری گاز در سرمای شدید بیشتر است، استفاده کرد.

بر پایه این گزارش، همایش معرفی فرصتهای سرمایه گذاری در بخش مینی ال.ان.جی، براساس برنامه ریزی قبلی قرار بود در سالن همایش های صدا و سیما برگزار شود که بنا بر دلایلی تصمیم بر برگزاری آن در ساختمان مرکزی شرکت ملی گاز ایران گرفته شد.

کد خبر 219713

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =