بازتاب سخنان زنگنه درباره توانایی ایران برای جبران کمبود نفت عراق در رسانه های عربی

سخنان دیروز (شنبه 31 خرداد ماه) وزیر نفت ایران درباره ظرفیت لازم ایران برای جبران کمبود عرضه نفت عرا توجه رسانه های عرب زبان را به خود جلب کرد.

به گزارش شانا، در پی انتشار گفتگوی اختصاصی بیژن زنگنه با شبکه اطلاع رسانی نفت و انرژی با عنوان « ایران توان جبران کمبود عرضه نفت عراق را دارد»، رسانه های عرب زبان به صورت گسترده این خبر را بازتاب دادند.

پایگاه خبری الاسبوع در گزارش خود آورد: ایران آمادگی خود را برای جبران کاهش عرضه نفت به بازارهای جهانی ناشی از شرایط امنیتی عراق، اعلام کرد.

الاسبوع در ادامه گزارش خود به سخنان زنگنه مبنی بر این که "ایران به دور از تحولات عراق، همواره برای عرضه نفت در بازارهای جهانی به صورت منظم و پایدار، تلاش کرده است " اشاره کرد.

خبرگزاری الشرق در بازتاب گفتگوی زنگنه با شانا در بخشی از خبر خود به نقل از وزیر نفت ایران اعلام کرد: با توجه به شرایط موجود به بازگشت شرکتهای خارجی به ایران خوشبینم.

همچنین پایگاه خبری البوابه نیوز ضمن مطرح کردن تاثیر حمله گروه تروریستی داعش به مراکز نفتی عراق و کاهش تولید و صادرات نفت این کشور  به بازتاب سخنان وزیر نفت ایران با شانا پرداخت.

 

کد خبر 219752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =