سواحل مکران میزبان صنعت پتروشیمی می شود

راه اندازی قطبهای جدید پتروشیمی در مناطق چابهار و ایرانشهر افزون بر توسعه اقتصادی استان سیستان و بلوچستان ظرفیت تولید کشور را افزایش می دهد.

 معاون مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در گفتگو با خبرنگار شانا اظهار کرد: قطبهای پتروشیمی ایرانشهر و چابهار، به دلیل نزدیکی به آبهای آزاد دارای اهمیت ویژه ای هستند و نزدیکی به بازار مصرف که کشورهای چین و هند بارزترین آنها به شمار می روند، یک مزیت منحصر به فرد است.

محمد حسن پیوندی افزود: ایرانشهر در مقایسه با مناطقی مانند ماهشهر و عسلویه حدود یک هزار کیلومتر به بازارهای هدف مانند، هند و چین نزدیک است و چابهار نیز یک موقعیت ممتاز در منطقه  از نظر صادرات به شمار می رود.

وی با بیان این که برای جلب سرمایه گذاران خارجی باید زیرساختهای لازم در این منطقه فراهم شود تا انگیزه آنها برای حضور تقویت شود، گفت:  شرکت ملی صنایع پتروشیمی آماده همکاری با سرمایه گذاران است.

پیوندی ادامه داد: جاسک نیز با توجه به قابلیتهای موجود در آینده می تواند به محلی مناسب برای توسعه صنعت پتروشیمی در سواحل جنوبی کشور تبدیل و منجر به افزایش  ظرفیت تولید در صنعت پتروشیمی ایران شود.

به گزارش شانا، معاون مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی چندی پیش در گفتگو با خبرنگار شانا اظهار کرد: پس از سفر هیئت دولت به استان سیستان و بلوچستان و اعلام رئیس جمهوری برای تشکیل هاب جدید پتروشیمی در ایرانشهر، طبق دستور وزیر نفت مطالعه اولیه برای تشکیل قطب جدید پتروشیمی در این منطقه آغاز شده است.

پیوندی با بیان این که نحوه تامین آب لازم برای استفاده طرح های پتروشیمی در ایرانشهر نکته ای مهم است، گفته بود: در ارزیابی های اولیه انتقال آب از دریا به منطقه ایرانشهر با خط لوله ای به طول 200 کیلومتر پیش بینی شده و بزودی نتایج مطالعات اولیه نهایی خواهد شد.

سواحل خلیج فارس و دریای عمان مکانی مناسب برای توسعه صنعت پتروشیمی است و با توجه به وجود منابع گسترده گاز، قابلیتهای خوبی برای توسعه دارند.

به گزارش شانا، شرکت سرمایه‌گذاری ساتا در طرح پتروشیمی مکران در چابهار احداث 18 واحد پتروشیمی را برنامه‌ریزی کرده است که این میزان شامل 4 واحد متانول، 4 واحد متانول آمونیاک، 4 واحد اوره آمونیاک و 2 واحد الفین با زیرمجموعه پلی اتیلن سبک، سنگین و خطی و انواع گلایکل‌ها است.



کد خبر 219755

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =