روسیه خواستار ممانعت از فروش غیرقانونی نفت سوریه و عراق شد

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل خواستار ورود شورای امنیت به مسئله صادرات غیرقانونی نفت عراق و سوریه شد.

به گزارش پایگاه خبری صدای روسیه، ویتالی چورکین که ریاست دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل را نیز بر عهده دارد دوشنبه ( دوم تیرماه 93) اعلام کرد که روسیه خواستار برخورد شورای امنیت با صادرات غیرقانونی نفت از عراق و سوریه است. زیرا سود ناشی از فروش غیرقانونی نفت این دو کشور برای کمک به گروه‌های تروریستی مثل داعش استفاده می‌شود.

وی که بعد از یک جلسه غیرعلنی شورای امنیت درباره بررسی اوضاع خاورمیانه با خبرنگاران سخن می‌گفت افزود: ما توجه شورای امنیت را به مسئله تامین مالی تروریست‌ها جلب کردیم و هشدار دادیم که توانایی تروریست‌های مسلح برای فروش نفت عراق و سوریه یک نگرانی جدی است زیرا این مسئله به آنها اجازه می‌دهد تا اقدامات تروریستی خود را گسترش دهند.

رئیس دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل افزود: گزارش‌های بسیار نگران کننده‌ای درباره قدرت گروه داعش برای فروش نفت عراق و دستیابی این گروه به درآمدهای مالی هنگفت برای اقدامات تروریستی ارائه شده است.

چورکین با یادآوری اقدامات ماه مارس شورای امنیت برای جلوگیری از فروش غیرقانونی نفت لیبی گفت: البته روسیه هوز آماده ارائه پیش‌نویس یک قطعنامه مشابه در خصوص سوریه و عراق را ندارد. اما قطعا شورای امنیت باید به این مسئله توجه کند.
  
احمد چلبی، دبیرکل کنگره ملی عراق نیز در فروردین ماه هشدار داده بود که گروه موسوم به دولت اسلامی در عراق و شام (داعش) با فروش نفت در سوریه هزینه عملیات خود در این کشور و عراق را تامین می کند.
کد خبر 219892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =