طرح فراگیر پالایشگاه سیراف در پارس جنوبی اجرا می شود

طرح احداث فراگیر پالایشی سیراف در قالب هشت پالایشگاه میعانات گازی مستقل هر یک به ظرفیت ۶۰ هزار بشکه در روز، با مشارکت بخش خصوصی در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی به اجرا در می­ آید.

به گزارش شانا به نقل از اداره­ کل روابط عمومی وزارت نفت، در سال "اقتصاد و فرهنگ با مدیریت جهادی و عزم ملی" با هدف اجرایی نمودن منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در خصوص سیاست­های اقتصاد مقاومتی و اصل ۴۴ قانون اساسی، همچنین جلوگیری از خام فروشی و ایجاد ارزش افزوده، طرح احداث "فراگیر پالایشی سیراف" از سوی وزارت نفت جمهوری اسلامی ایران و با مشارکت بخش خصوصی به اجرا در می­ آید.

"طرح فراگیر پالایشی سیراف" در قالب هشت پالایشگاه میعانات گازی مستقل هر یک به ظرفیت ۶۰ هزار بشکه در روز به همراه تأسیسات یوتیلیتی، پشتیبان و واحدهای فرآیندی مشترک در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی (سایت پارس 2) راه­ اندازی خواهد شد.

بر اساس این گزارش، وزارت نفت جمهوی اسلامی ایران از کلیه سرمایه­ گذاران بخش خصوصی که دارای توانایی فنی و مالی لازم هستند، طی فراخوانی که از تاریخ دوم تیرماه امسال در رسانه­ ها انتشار یافته، برای مشارکت در این طرح دعوت به­ عمل آورده است.

لازم به ذکر است زمین محل احداث این طرح به مساحت حدود ۲۵۰ هکتار (حدودا ۳۰ هکتار برای هر پالایشگاه میعانات گازی) از طرف سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در سایت ۲ عسلویه به صورت اجاره ۲۰ ساله به متقاضیان بخش خصوصی واگذار شده و پس از انقضای زمان اجاره، با موافقت سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس قرارداد اجاره زمین قابل تمدید خواهد بود.

همچنین شرکت ملی پالایش و پخش فرآورد­ه­ های نفتی ایران با هدف تسریع و تسهیل انجام وظایف و مسئولیتهای سرمایه­ گذاران منتخب در اجرای این طرح، هم اکنون یک واحد پالایشی بر مبنای الگوی فرآیندی پیشنهادی را در قالب طراحی پایه ارائه کرده است که در صورت درخواست هر یک از سرمایه گذاران منتخب، جهت بهره­ برداری در امر احداث پالایشگاه میعانات گازی سیراف در اختیار ایشان گذاشته خواهد شد.

وزارت نفت جمهوری اسلامی ایران پس از ارزیابی نهایی تقاضاهای سرمایه­ گذارن، نتایج را در تاریخ 31 شهریور امسال اعلام خواهد کرد. متقاضیان سرمایه

­گذاری در طرح احداث فراگیر پالایشی سیراف برای اطلاعات بیشتر می توانند به سایت­های www.shana.ir و www.mop.ir مراجعه کرده یا با ایمیل Siraf@mop.ir تماس بگیرند.

کد خبر 219973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =