بازگشت بیش از 500 شرکت به وندورلیست صنعت نفت

شرکتهایی که در دولت گذشته به دلیل نگاه سلیقه ای از وندورلیست صنعت نفت خارج شدند بار دیگر به این لیست بازمی گردند.

معاون امور مهندسی وزیر نفت در گفنگو با شانا با بیان اینکه در گذشته بیش از 500 شرکت بدلیل نگاه سلیقه ای از وندورلیست صنعت نفت کنار گذاشته شدند، افزود: تلاش می شود تا این شرکتها بار دیگر به وندورلیست صنعت نفت برگردند.

سید عماد حسینی ازجمله چالشهای اصلی صنعت نفت را چندگانگی وندورلیستهای سازندگان و تامین کنندکان کالا و خدمات در شرکتها و واحدهای مختلف تابعه صنعت نفت دانست و گفت: به دلیل نبود وندورلیست واحد، نمی توان برنامه ریزی مناسبی برای خریدهای داخلی و خارجی، خریدهای حجیم، انبوه و تکراری و... انجام داد.

وی با اشاره به اینکه سامانه الکترونیکی کالا، به منزله یک دستگاه مرکزی عمل می کند که ماژولهای مختلف آن از مرحله تقاضا تا حمل و ترخیص کالا، تقاضاها را به صورت کاملا مکانیزه پردازش می کند، افزود: نحوه انجام مناقصه ها با راه اندازی این سامانه، کاملا الکترونیکی خواهد شد و بدون اینکه افراد در آن درگیر باشند، بر اساس امکانات نرم افزاری و انجام پردازشها، هماهنگیهای لازم برای ترخیص و حمل و نقل تجهیزات نیز انجام می شود.

معاون امور مهندسی وزیر نفت درباره نقش بخش خصوصی در توسعه صنعت نفت نیز گفت: براساس پیش بینی های موجود در چند سال آینده، در صنعت نفت شاهد بازار کاری به ارزش بیش از 200 میلیارد دلار خواهیم بود که قطعا بخش مهمی از این بازار، باید توسط بخش خصوصی فعال و توانمند کشور هدایت شود.

حسینی با اشاره به تاکید وزیر نفت بر حمایت از سازندگان و پیمانکاران ایرانی افزود: ساخت داخل، مقوله ای سهل و در عین حال، ممتنع است؛ چراکه از یکسو تمامی مسئولان و دست اندرکاران، همواره در صحبتها و برنامه های خود بر ضرورت حمایت از تولیدکنندگان داخلی تأکید می کنند اما در عمل، شاهد چالشهای اساسی در این حوزه هستیم.

بر پایه این گزارش، رکن الدین جوادی، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران اردیبهشت ماه از تهیه وندورلیست مشترک در صنعت نفت خبر داده و گفته بود: خوشبختانه هم اکنون مقدمات لازم برای ایجاد وندورلیست واحد با هدف شناسایی و حمایت از سازندگان توانمند داخلی در صنعت نفت کلید خورده است و امیدواریم در آینده نزدیک به نتیجه برسیم.

 

 

کد خبر 220111

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =