شرکت روسی تکنوپروم مذاکره برای ساخت نیروگاه برق در ایران را تایید کرد

شرکت روسی تکنوپروم اکسپورت تایید کرد که در حال مذاکره برای ساخت نیروگاه های برق در ایران است.

به گزارش خبرگزاری ایتارتاس از مسکو، شرکت روسی تکنوپروم اکسپورت (Technopromexport ) که بخشی از شرکت روستک (Rostec) است، تایید کرد که در حال انجام گفتگوهایی برای ساخت نیروگاه های برق در ایران است.

شرکت روسی تکنوپروم اکسپورت امروز (دوشنبه 9 تیرماه) به خبرگزاری ایتار تاس اعلام کرد: ما تایید می کنیم که در حال مذاکره هستیم اما هیچ جزئیاتی در این باره اعلام نخواهد شد.

سرگئی ریژوف" معاون اجرایی مدیرکل و "الکساندر زاسلافسکی" مدیر انستیتوی طراحی نیروگاه‌های شرکت تکنوپروم دیروز (یکشنبه 8 تیر) اعلام کرده بودندکه این شرکت مذاکراتی با وزارت نیرو ایران درباره ساخت 5 نیروگاه برق در این کشور داشته است.

معاون اجرایی مدیرکل شرکت تکنوپروم که از نیروگاه های برق استان آذربایجان شرقی ایران بازدید کرده بود به خبرنگاران گفت که این شرکت نیروگاه 2100 مگاواتی رامین اهواز و نیروگاه 1600 مگاواتی شهید منتظری اصفهان را احداث کرده است.

 وی با بیان این که روسیه برای احداث ۱۷۲۵ مگاوات نیروگاه جدید در استان آذربایجان شرقی آمادگی دارد، گفته بود: در صورت به نتیجه رسیدن گفتگوها، شرکت تکنوپروم ۵ واحد نیروگاهی در کنار نیروگاه‌های برق سهند در بناب و تبریز می سازذ.

این مقام روس اعلام کرده بود: استان آذربایجان جزو یکی از مناطق در حال توسعه صنعتی ایران است از این رو افزایش واحدهای تولید برق در این استان ضروری به نظر می رسد.

الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه در ماه مه سال 2014 میلادی اعلام کرده بود که ایران و روسیه در حال مذاکره درباره پروژه های 10 میلیارد دلاری تولید برق هستند.

شرکت تکنوپروم اکسپورت روسیه یک شرکت دولتی با ٦٠ سال سابقه فعالیت است و تاکنون در ٥٤ کشور جهان از جمله ایران به ساخت نیروگاه اقدام کرده است.
کد خبر 220364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =