یکی از دادگاه های عالی ایالت نیویورک آمریکا به مسئولان شهری این ایالت اجازه داد که تولید گاز از روش های نامتعارف را ممنوع کنند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، روز دوشنبه (9 تیر ماه) دادگاه عالی ایالتی نیویورک در حکمی اعلام کرد که شهرهای این ایالت این اختیار را دارند که تولید گاز در منطقه خود را ممنوع کنند.

دادگاه تجدید نظر ایالت نیویورک در رأی خود، تصمیم یکی از شهرداری ها در منطقه کوپرزتون را مبنی بر ممنوعیت حفاری، مورد تأیید قرار داد و اعلام کرد که این دستور، در قلمرو اختیارات مسئولان شهری است.

شرکت حفاری نرس انرژی و یک دامدار محلی، در شکایت هایی جداگانه از تصمیم شهرداری ها در ممنوعیت حفاری شکایت کرده و آن را با مقررات یکپارچه ایالتی، مغایر دانسته بودند.

با وجود رایزنی ها برای پایان بخشیدن به ممنوعیت حفاری به روش شکست هیدرولیک در ایالت نیویورک، از سال 2011 میلادی بسیاری از شهرستان های کوچک این ایالت به طور مستقل این نوع حفاری را ممنوع کردند.

در عملیات شکست هیدرولیک، محلول های شیمیایی و ماسه به لایه های زیرزمینی تزریق می شوند تا ذخایر نفت و گاز به دام افتاده در زیر زمین را آزاد کنند.

استفاده از فناوری یاد شده، تولید نفت را در ایالت های گوناگون آمریکا به طور چشمگیری افزایش داده است، اما منتقدان این روش باور دارند که این فناوری سبب آلودگی آب و هوا و زمین لرزه در اطراف چاه های نفت می شود.

کد خبر 220366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =