برنامه ریزی بلندمدت برای افزایش تولید در میدان نفتی ابوذر

برنامه بلندمدت برای افزایش تولید نفت از میدان ابوذر تدوین و هم اکنون برنامه ریزی برای راه اندازی طرح ازدیاد برداشت و توسعه این میدان آغاز شده است.

جانشین رئیس منطقه عملیاتی خارک در گفتگو با خبرنگار شانا با اشاره به راه اندازی سکوهای جمع آوری گازهای همراه نفت در میدان ابوذر گفت: هم اکنون در این میدان برنامه کاهش تکلیفی تولید اعمال شده است.

اکبر موسوی ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی انجام شده در آینده دو سکوی جدید بهره برداری به همراه چاه های جدید در میدان ابوذر ایجاد خواهد شد از این رو با اجرای این برنامه، تولید نفت در این میدان افزایش خواهد یافت.

تزریق 210 هزار بشکه آب به میدان نفتی درود

موسوی از استمرار تزریق 210 هزار بشکه آب به میدان نفتی درود خبر داد و گفت: هم اکنون با کاهش تکلیفی در این میدان تولید گازهای همراه نفت قطع شده، از این رو تزریق گاز به این مخزن برای ازدیاد برداشت متوقف است.

جانشین رئیس منطقه عملیاتی خارک گفت: تولید نفت در میدان درود به صورت طبیعی اما با حجم کمتر از گذشته در حال انجام است.

وی با بیان اینکه یکی از دغدغه های شرکت نفت فلات قاره در منطقه خارک تامین خوراک مجتمع پتروشیمی این منطقه است، گفت: هم اکنون گازهای همراه نفت تولید شده در سکوهای سروش، و نوروز و ابوذر و سایر تاسیسات فرآورشی موجود در خشکی به مصرف این مجتمع می رسد.

موسوی گفت: برای شروع دوباره تزریق گاز به میدان نفتی درود به حداقل 110 میلیون فوت مکعب گاز نیاز داریم که هم اکنون این میزان گاز در دسترس نیست اما به زودی با راه اندازی سکوهای جدید در میدان نفتی بهرگانسر، گازهای همراه این میدان به همراه گازهای همراه نفت میدانهای سروش، نوروز و ابوذر به جزیره خارک منتقل خواهد شد، در صورتی که کاهش تکلیفی ادامه داشته باشد این گازهای همراه که معادل 110 میلیون فوت مکعب است برای تزریق به میدان درود در نظر گرفته خواهد شد.

خداحافظی با فلرهای جزیره خارک

موسوی همچنین از احتمال بکارگیری توربوکمپرسور توسط مجتمع پتروشیمی خارک برای تقویت فشار گازهای همراه نفت موجود در این جزیره خبر داد و گفت: در صورتی که این پروژه اجرا شود دیگر گازهای نفتی در فلرهای خارک سوزانده نمی شود.

وی همچنین با اشاره به حضور بارج دنا 1 در کنار سکوی بهره برداری میدان نفتی فروزان گفت: هم اکنون با توجه به برچیده شدن سکوی مسکونی این میدان کارکنان روی این بارج زندگی می کنند، اتاق کنترل سکوهای تاسیسات میدان فروزان نیز به تازگی جابجا شده و به کنار سکوی بهره برداری منتقل شده است.

کد خبر 220468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =