خوراک پتروشیمی ها افزایش می یابد

افزایش تولید گاز در فاز های 12، 15 و 16 پارس جنوبی سبب افزایش خوراک مجتمع های پتروشیمی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار شانا، امسال با بهره برداری از فاز 12 پارس جنوبی که تولید آن به حدود 25 میلیون متر مکعب رسیده و نیز افزایش تولید در فازهای 15 و 16، حجم خوراک ارسالی به مجتمعهای پتروشیمی افزایش قابل توجهی می یابد.

تولید در پتروشیمی های واقع در مسیر خط لوله اتیلن غرب مانند کرمانشاه ایلام و لرستان که در مدار تولید قرار گرفته اند وابسته به فازهای 15 و 16 و نیز 17 و 18 است و در حالی که قرار است تولید فازهای 15 و 16 از حدود 25 میلیون متر مکعب به 40 میلیون تا پیش از فصل سرما برسد، پتروشیمی ها می توانند امیدوار به تامین خوراک بیشتر باشند.

برپایه این گزارش، برنامه ریزی های انجام شده حاکی از آن است که مجتمعهای پتروشیمی در حال فعالیت در ماهشهر و عسلویه  امسال و در فصل زمستان به طور جدی با چالش کمبود خوراک مواجه نخواهند بود و تجربه تلخ سال گذشته طبق گفته متولیان امر تکرار نخواهد شد.

پارسال پتروشیمی ها در ماهشهر و عسلویه زمستان خوبی را سپری نکردند و با قطع و یا کاهش گسترده خوراک به دلیل افزایش مصرف خانگی که ناشی از سرمای بی سابقه بود مواجه شده بودند.

آمارها حاکی از آن است که در آذر، دی و بهمن 1392 پتروشیمی ها با کمبود خوارک مواجه بودند.

امسال با وارد مدار شدن مجتمع های جدید نیاز به اتیلن به عنوان خوراک پتروشیمی ها که از سوی پتروشیمی کاویان تامین می شود افزایش خواهد یافت و مدیران در شرکت های تابعه وزارت نفت در پی تامین خوراک مورد نیاز پتروشیمی ها در  فصل زمستان هستند.

کد خبر 220473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =