مشوقهای وزارت نفت برای متقاضیان سرمایه‌گذاری پروژه سیراف اعلام شد

مجوز وزارت نفت برای صادرات فراورده‌های نفتی، تخصیص و تضمین خوراک برای یک دوره زمانی مشخص، تخفیف خوراک و اختصاص زمین به صورت اجاره از مهم‌ترین مشوق‌های وزارت برای متقاضیان سرمایه‌گذاری در پروژه سیراف اعلام شد.

به گزارش خبرنگار شانا، محسن خجسته مهر، قائم مقام معاون وزیر نفت در امور برنامه‌ریزی و نظارت بر منابع هیدروکربوری، روز پنجشنبه (12 تیر ماه) در جمع،شرکتهای پیمانکار، مهندسان و مشاوران بخش خصوصی با دعوت از این بخش برای سرمایه‌گذاری در طرح احداث فراگیر پالایشی سیراف، افزود:حداکثر سازی ارزش افزوده، کارآفرینی و ایجاد شغل،یکی از سیاستهای محوری وزارت نفت است که در کلیه طرحهای خود به آن توجه ویژه دارد.

خجسته مهر، پروژه سیراف را از جمله طرحهایی خواند که با همین رویکرد (کار آفرینی،حداکثر سازی ارزش افزوده و اشتغالزایی) تعریف شده است.
وی گفت: دعوت عام از سرمایه‌گذاران اقدامی نادر از سوی وزارت نفت به شمار می‌رود که فرصت حضور در این طرح را برای همه شرکتهای سرمایه‌گذار امکان پذیر کرده است.

قائم مقام معاون وزیر در امور برنامه‌ریزی وزارت نفت با بیان اینکه ارزش سرمایه‌ای طرح احداث فراگیر پالایشی سیراف برای احداث 8 پالایشگاه میعانات گازی به ظرفیت 480 هزار بشکه در روز، 3 میلیارد دلار برآورده شده است،تصریح کرد: به منظور ترغیب سرمایه‌گذاران مشوق‌هایی پیش بینی شده است که از آن جمله می‌توان به مجوز وزارت نفت برای صادرات فرآورده‌های نفتی حاصل از اجرای طرح اشاره کرد.

خجسته مهر تخصیص و تضمین 90 درصد خوراک طرح احداث فراگیر پالایشی سیراف در سالهای اول طرح را از دیگر راهکارهای تشویقی برای حضور سرمایه‌گذاران علاقه مند به سرمایه‌گذاری در این طرح برشمرد.

وی بهره‌مندی از تخفیف قیمت خوراک همانند دیگر پالایشگاهها(مطابق قوانین کنونی یا قوانین آینده)،معافیتهای مالیاتی (به دلیل احداث طرح درمنطقه ویژه اقتصادی) و تحصیص زمین به صورت اجاره را از دیگر راهکارهای تشویقی وزارت نفت برای حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی خواند.

به گفته قائم مقام معاون وزیر نفت در امور برنامه‌ریزی و نظارت بر منابع هیدروکربوری، هم اکنون 300 هکتار زمین برای اجرای این طرح آماده شده است و این امتیاز خوبی برای سرمایه‌گذاران به شمار می آید که در شروع کار هزینه‌ای برای تخصیص زمین صرف نکنند.

خسته مهر همچنین مشارکت 20 درصدی شرکت ملی پالایش و پخش را ویژگی دیگری برای طرح احداث فراگیر پالایشی سیراف بر شمرد.

قائم مقام معاون وزیر نفت در امور برنامه‌ریزی گفت: طراحی پایه مربوط به این طرح نیز در حال نهایی شدن است که در صورت تمایل می‌تواند در اختیار سرمایه‌گذاران قرار گیرد تا براساس آن زمان را در این طرح به خوبی مدیریت کنند.

وی از علاقه‌مندان به شرکت در اجرای طرح احداث فراگیر پالایشی سیراف برای احداث 8 پالایشگاه میعانات گازی، خواست مدارک و اسناد خود را برای ارزیابی حداکثر تا اول شهریور به وزارت نفت تحویل دهند.

کد خبر 220575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =