ورود موج گرمای شدید به استان خوزستان در هفته پیش رو

اداره کل هواشناسی خوزستان از ورود موج گرمای شدید و افزایش دمای هوا تا 50 درجه سانتیگراد بالای صفر به این استان در هفته پیش رو خبر داد.

به گزارش خبرنگار شانا در مناطق نفتخیز جنوب، پدیده گرمای شدید و شرجی روزهای نخست تابستان امسال با تضعیف نسبی سامانه جنب حاره‌ای در روز پنجشنبه تا حدودی کاهش یافت و گرمای هوا در اغلب شهرهای استان دو تا سه درجه کمتر شد.

دمای کلان شهر اهواز روز پنجشنبه به 46 درجه سانتیگراد رسید که در مقایسه با روز قبل از آن سه درجه کاهش داشت.

در حالی که بسیاری از شهرهای خوزستان از جمله هندیجان، دشت آزادگان، آبادان، هویزه، مسجدسلیمان و رامهرمز روز گذشته دمای 49 درجه را تجربه کردند، شهر دهدز در شمال شرق استان با 37 درجه هوایی معتدل را پشت سرگذاشت.

به طور معمول گرمای هوا در استان خوزستان از نیمه دوم فروردین آغاز و تا اواخر آبان تداوم دارد اما از اواخر شهریور از شدت گرما و شرجی کاسته می‌شود.

در پی موج گرما در استان، شرکتهای توزیع نیروی برق اهواز و استان خوزستان از شهروندان خواستند در مصرف برق صرفه‌جویی کنند تا دچار قطعی برق نشوند.

هم‌اکنون نیروگاه‌های برق آبی و حرارتی استان خوزستان با بیشترین ظرفیت در حال تولید انرژی هستند تا بتوانند برق مورد نیاز را تامین کنند، این در شرایطی است که بیش از 90درصد انرژی برق آبی کشور به میزان 6 هزار مگاوات در خوزستان تولید می‌شود.

 

کد خبر 220584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =