طراحی دو نرم افزار فنی و تخصصی در شرکت نفت و گاز مارون

دو نرم افزار پایش عملیات تولید (PMOS) و جمع آوری داده های سرچاهی (WDGS) در شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون طراحی و عملیاتی شد.

به گزارش خبرنگار شانا در مناطق نفتخیز جنوب مدیر عامل شرکت نفت و گاز مارون در این باره توضیح داد:این نرم افزارها  توسط کارشناسان خدمات رایانه ای و اداره های مهندسی تولید، نگهداری و  تعمیرات این شرکت  با همکاری یک شرکت بخش خصوصی داخلی تهیه شده است.

سیدعبدالله موسوی گفت: هدف از اجرای پروژه PMOS، ثبت، بروز رسانی و پایش همه عملیات حساس مرتبط با فرایند تولید نفت و گاز است که از ابتدای امسال آغاز و  هم اکنون در اختیار برنامه ریزی تلفیقی شرکت قرار گرفته است.

وی به ویژگی های مثبت این سامانه اشاره کرد و افزود: ثبت مسائل خاص تولید، پایش اقدامات و پروژه های مرتبط، تامین کالا و لوازم جانبی و پیشرفت کار تا حصول نتیجه نهایی از ویژگی های عمده این سامانه به شمار می آید.

موسوی بارزترین ویژگی این سامانه را افزایش بهره وری و توان سازمان از طریق قراردادن اقدامات و عملیات در مسیر صحیح دانست و در مورد سامانه   WDGS اظهار کرد: این پروژه بخشی از پروژه پایان نامه رئیس خدمات رایانه شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون در باب امن سازی سیستم ها در ایستگاه تزریق گاز مارون بوده است.

مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون گفت: اصلاح روش‌های سنتی جمع آوری داده های سرچاهی از جمله  فشار، دما و دبی از حالت کاغذی به دیجیتال، کاهش ضریب خطا و هزینه بالای ایاب و ذهاب و خطرات موجود از اهم اهداف انجام این پروژه است.

وی به امتیازات استفاده از این سامانه اشاره کرد و افزود: علاوه بر ذخیره سازیLog  چاه به صورت الکترونیک، امکان گزارش دهی تحلیلی از رفتار چاه برای  برنامه ریزی به هنگام اقدامات فنی و عملیاتی  نیز وجود دارد.

 شرکت نفت و گاز مارون یکی از شرکت های بهره برداری زیرمجموعه شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب است که راهبری میدان های مارون، کوپال و شادگان در استان خوزستان را برعهده دارد. 

کد خبر 220597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =