آیین نامه معاملات شرکت ملی نفت ایران بازنگری شد

آیین نامه معاملات شرکت ملی نفت ایران بازنگری شد و این آیین نامه برای ابلاغ به زودی در اختیار وزیر نفت قرار می گیرد.

معاون امور مهندسی وزارت نفت در گفتگو با شانا با بیان اینکه به روزرسانی آیین نامه معاملات شرکت ملی نفت ایران و رفع ابهامهای قانون برگزاری مناقصات که در دستور کار این معاونت قرار گرفته بود، مراحل پایانی خود را می گذراند، افزود: این آیین نامه برای ابلاغ به زودی در اختیار وزیر نفت قرار می گیرد.

سید عماد حسینی با بیان اینکه محور این بازنگری، شفافیت و حضور بخش خصوصی در صنعت نفت است، افزود: کلیه بازنگریها منطبق بر آیین نامه معاملات شرکت ملی نفت انجام می شود و پس از ابلاغ این آیین نامه ترک تشریفاتی که در گذشته وجود داشته از بین می رود.

وی از تشکیل کمیته فنی، قراردادی، مالی و حقوقی برای پیگیری روند مناقصه ها در معاونت امور مهندسی خبر داد و افزود: این کمیته پس از تصویب و ابلاغ آن توسط وزیر نفت تمام مناقصه هایی که در وزارت نفت برگزار می شود را پیگیری و اگر مناقصه ای با مشکل مواجه شد آن را بررسی می کند.

حسینی گفت: در بازنگری انجام شده مناسبترین قیمت، جایگزین کمترین قیمت در مناقصه های وزارت نفت برای میدانهای مشترک می شود.

به گزارش شانا، روزهای پایانی سال 90 نمایندگان مجلس با تصویب ماده ۱۱ طرح وظایف و اختیارات وزارت نفت، حق واگذاری و اجرای طرحهای مربوط به اکتشاف، توسعه، تولید، تعمیر و نگهداشت میدانهای مشترک نفت و گاز را به وزیر نفت وقت دادند و به این ترتیب، تصویب کردند که اقدام در این زمینه "با رعایت آیین نامه معاملات شرکت ملی نفت ایران از شمول قانون برگزاری مناقصات مستثنی" شود تا بدین ترتیب وزیر نفت وقت بتواند بدون برگزاری تشریفات مناقصه، امتیاز بهره برداری از میدانهای مشترک نفت و گاز را به موسسات و افرادی که در نظر دارد واگذار کند.

بر اساس تبصره یک این ماده قانونی، تعیین حداقل سهم ارزش کار طرف ایرانی در اجرای پروژه ها، قانون حداکثر استفاده از توان فنی مهندسی، تولیدی، صنعتی و اجرایی کشور و ایجاد تسهیلات به منظور صدور خدمات مصوب 12/12/1375 بر عهده وزیر نفت است.

در تبصره دو این ماده آمده است: ترخیص کالاها و ماشین آلات مربوط به طرحهای موضوع این ماده از مبادی گمرکی کشور، قبل از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده و حقوق ورودی و هزینه های گمرکی، بلافاصله پس از ثبت در مبادی فوق با تعهد ذی حسابی و تأیید وزیر نفت مجاز است و حقوق متعلقه پس از محاسبه و اعلام به شرکتهای اصلی تابعه وزارت نفت پرداخت می شود. تمدید موارد ورود موقت به روش فوق مجاز است

 

کد خبر 220607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =