واحد یوتیلیتی پالایشگاه فازهای 17 و 18 راه اندازی شد

هم اکنون واحدهای یوتیلیتی پالایشگاه فازهای 17 و 18 پارس جنوبی راه اندازی و طی چند ماه گذشته بسیاری از مشکلات این پالایشگاه برطرف شده است.

به گزارش خبرنگار شانا، پالایشگاه فازهای ١٧ و ١٨ پارس جنوبی با پیشرفت فیزیکی 90 درصد در حال ساخت است و تلاش می شود بر اساس برنامه، واحد نخست (ترین) این پالایشگاه تا پایان شهریور امسال راه اندازی شود.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس نیز در گفتگو با خبرنگار شانا درباره روند ساخت بخش خشکی فازهای 17 و 18 پارس جنوبی اظهار کرد: واحد یوتیلتی (آب، برق و بخار) پالایشگاه این فازها همزمان با بازدید رئیس مجلس شورای اسلامی و وزیر نفت از این فاز راه اندازی شد.

از سوی دیگر نیروی متخصص ایرانی در قالب دو تیم کاری برای راه اندازی دو سکوی فازهای ١٧ و ١٨ میدان گازی پارس جنوبی راهی خلیج فارس شدند، بر اساس برنامه سکوی A این فاز تا مهر امسال راه اندازی می شود.

به گزارش شانا، هم اکنون سکوهای فازهای ١٧ و ١٨ میدان گازی پارس جنوبی در موقعیت خود در خلیج فارس نصب شده اند و کشتی ابوذر ١٢٠٠ با بیش از ٣٠٠ نفر خدمه درحال انجام عملیات هوک آپ (اتصال خط لوله به سکو) و راه اندازی فاز ١٨ پارس جنوبی هستند، همچنین به زودی عملیات هوک آپ و راه اندازی سکوی فاز ١٧ میدان گازی پارس جنوبی نیز از سوی یکی دیگر از شناورهای شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران با بیش از ٣٥٠ نفر خدمه آغاز خواهد شد.

بر اساس برنامه ریزی انجام شده ساخت و نصب دو سکوی اقماری فازهای ١٧ و ١٨ پارس جنوبی باید تا نیمه نخست سال ٩٤ به پایان برسد. هم اکنون اسکلت سکوهای اقماری فازهای ١٧ و ١٨ پارس جنوبی در شرکت صدرا ساخته و عمده سفارشهای کالای این پروژه نیز انجام شده است؛ ضمن آن که عملیات حفاری در دو سکوی اقماری فازهای ١٧ و ١٨ میدان گازی پارس جنوبی نیز با فعالیت دو دستگاه دکل هم اکنون از پیشرفت ٣٠ تا ٣٥ درصدی برخوردار است.

هم اکنون بیش از ٤ هزار نفر نیروی کار در بخش خشکی فازهای ١٧ و ١٨ مشغول کار هستند، با توجه به حجم بالای کاری در این دو فاز میدان مشترک پارس جنوبی بزودی باید حداقل ٦٠ تا ٧٠ درصد به تعداد نیروها و تجهیزات شرکت در این پروژه افزوده شود.

توسعه‌ فازهای‌ ١٧ و ١٨ میدان‌ گازی‌ پارس‌ جنوبی‌ با هدف تولید روزانه‌ 56.6 میلیون‌ متر مکعب‌ گاز طبیعی‌، 75 هزار بشکه‌ میعانات‌ گازی‌، ٤٠٠ تن‌ گوگرد، تولید سالیانه‌ یک میلیون‌ تن‌ اتان‌ و ١,٠٥ میلیون‌ تن‌ گاز مایع‌ انجام می شود.

کد خبر 220675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =