استفاده از ترکیبات پتروشیمی به جای بنزین افتخار ندارد

پرسش مهم و اساسی از طراحان استفاده از ترکیبات پتروشیمی به جای سوخت این است که اساساً فلسفه احداث واحدهای پتروشیمی چیست؟ آقایان چه چیزی را تبدیل به دانش بومی کرده اند که به آن افتخار می کنند؟

به گزارش شانا، یوسف رشیدی رئیس سازمان ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست با ابراز تأسف از حاشیه سازیهای اخیر در مورد مواضع سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص آلوده بودن بنزین توزیعی کشور در گذشته و تأکید این سازمان بر توزیع بنزین استاندارد به دلیل تاثیر مستقیم بر سلامت مردم گفت: پرسش مهم و اساسی از طراحان استفاده از ترکیبات پتروشیمی به جای سوخت این است که اساساً فلسفه احداث واحدهای پتروشیمی چیست؟

وی افزود: کافی است طرفداران و طراحان استفاده از ترکیبات پتروشیمی به جای سوخت، نگاهی مختصر به طرحهای توجیهی احداث واحدهای مذکور داشته باشند تا جواب همه سئوالات مشخص شود.

رشیدی با تأکید بر این که سازمان حفاظت محیط زیست بنا به وظیفه ذاتی خود، تنها آنالیز نمونه‌ها از جایگاههای عرضه سوخت را انجام می‌دهد تصریح کرد: سازمان تعهدی برای سنجش برشهای مختلف پالایشگاهی و پتروشیمی ندارد.

وی ادامه داد: طبق استدلال دوستان منتقد، می‌توان ادعا کرد که چرا سازمان حفاظت محیط زیست آنالیز واحد تقطیر اتمسفری، واحد ایزو ماکرو و واحدهای مختلف دیگر را که اساساً وظیفه سازمان حفاظت محیط زیست نیست، انجام نمی‌دهد.

به گزارش سازمان حفاظت محیط زیست، رئیس سازمان ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست با یادآوری این موضوع که همه واحدهای پتروشیمی دارای حق انحصاری تولید (licence)  سازمان ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست هستند، پرسید: آقایان چه چیزی را  به دانش بومی بدل کرده‌اند که به آن افتخار می کنند؟!

کد خبر 220681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =