قرارداد برداشت داده های لرزه نگاری میدان سپهر امضا شد

قرارداد برداشت داده های لرزه نگاری دو بعدی و سه بعدی میدان سپهر بین مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران و شرکت عملیات اکتشاف به امضا رسید.

به گزارش شانا، بر اساس اعلام مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران، بعدازظهر روز شنبه (14 تیرماه) قرارداد برداشت داده های لرزه نگاری دو بعدی و سه بعدی میدان سپهر میان مدیریت اکتشاف شرکت نفت و شرکت عملیات اکتشاف نفت امضا شد.

بر اساس این گزارش، از میان پنج شرکت حاضر که در مناقصه مربوطه شرکت کرده بودند، پس از گشایش پاکات، شرکت عملیات اکتشاف نفت موفق به کسب امتیاز فنی و مالی این مناقصه شد. 

عملیات برداشت داده های لرزه نگاری که در استان خوزستان، محدوده شهرهای بستان، هویزه، سوسنگرد، بخش جنوب غربی اهواز، بخش غربی شهرستان شادگان و بخش شمالی شهرستان خرمشهر انجام می شود، 21 ماه به طول خواهد انجامید.

بر اساس این قرارداد، ساختمان سپهر که وجود نفت در افقهای سروک و فهلیان آن با حفاری چاه سپهر-1 به اثبات رسیده است، از اهداف تولیدی پوشش داده شده در این ناحیه است تا نحوه ارتباط آن با جفیر و یادآوران با دقت بیشتری مشخص شود و امید است که تلفیق اطلاعات لرزه نگاری جدید با داده های قبلی، بتواند کمک شایانی به توسعه میدان یادآوران نیز داشته باشد؛ همچنین انتظار می رود با اجرای این پروژه بتوان تله های ساختمانی چینه ای جدیدی را شناسایی کرد.

اعتبار این قرارداد، 10 میلیون و 906 هزار و 280 یورو در بخش ارزی و بیش از 45 میلیارد و 444 میلیون تومان در بخش ریالی برآورد شده است.

کد خبر 220749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =