وزارتخانه‌های علوم و نفت تفاهم نامه همکاری تحقیقاتی امضا کردند

معاونان پژوهش و فناوری وزارتخانه‌های علوم و نفت دیروز در نشستی که در محل وزارت علوم برگزار شد تفاهم نامه تحقیقاتی امضا کردند.

به گزارش شانا، وحید احمدی و محمدرضا مقدم، معاونان پژوهش و فناوری وزارتخانه‌های علوم و نفت دیروز (یکشنبه 15 تیرماه) در نشستی که در محل وزارت علوم برگزار شد تفاهم‌نامه تحقیقاتی امضا کردند.

وحید احمدی، معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم در این نشست، امضای این تفاهم نامه را در ذیل سیاست کلان کشور که هدایت تحقیقات و پژوهش برای رفع نیازهای جامعه است ارزیابی کرد و گفت: از گذشته با ایجاد دانشکده‌های نفت و پتروشیمی در دانشگاه‌های کشور و همچنین مراکز پژوهشی متعدد در وزارت نفت ارتباط خوبی بین دو وزارتخانه برقرار بود که با امضای این تفاهم نامه این ارتباط تقویت خواهد شد.

وی افزود: براساس این تفاهم نامه، فعالیت‌های مشترک دو وزارتخانه براساس اعلام نیاز و طرح‌های ارائه شده وزارت نفت انجام خواهد شد و واگذاری کلیه امور تحقیقات و فناوری میدان‌های نفتی کشور به دانشگاه‌ها و حمایت از رساله‌های دکترای مرتبط با نفت و به کارگیری آنها در طرح‌های پژوهشی کاربردی از دیگر مفاد این تفاهم نامه است.

احمدی تصریح کرد: با توجه به اهمیت راهبردی طرح‌های تحقیقاتی ازدیاد برداشت نفت و بهینه‌سازی انرژی در اقتصاد کشور این طرح‌ها و عملیاتی کردن آنها در اولویت طرفین این تفاهم نامه است.

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم عنوان کرد:براساس تفاهم نامه مذکور، وزارت نفت از فرصت‌های مطالعاتی اساتید و دانشجویان دکترا در صنایع نفت حمایت کرده و طرح‌های کلان مصوب را که مرتبط با نفت است مورد حمایت قرار می‌دهد.

کد خبر 220776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =