5 شرکت داخلی سازنده تجهیزات نفت، گواهینامه کیفیت گرفتند

پژوهشگاه صنعت نفت در قالب سیستم جامع صدور گواهینامه کیفیت با اعطای این گواهینامه به سه شرکت سازنده پمپ و 2 شرکت سازنده مکانیکال سیل، گامی بلند در مسیر حمایت از سازندگان داخلی برداشت.

رییس پژوهشکده توسعه فرایند و فناوری تجهیزات پژوهشگاه صنعت نفت با  بیان اینکه سیستم جامع صدور گواهینامه کیفیت با محوریت معاونت پژوهش و فناوری وزارت نفت و توسط پژوهشگاه صنعت نفت و انجمن نفت شکل گرفته است، گفت: هدف از پیاده سازی و استقرار این سیستم، بررسی کیفیت کالاها و تجهیزات در صنعت نفت است که به این منظور، دو نوع از تجهیزات شامل پمپ و آب‌بندهای مکانیکی (مکانیکال سیل) ‌به ‏عنوان پایلوت اولیه این سیستم جامع در نظر گرفته شده ‏اند.

مهدی احمدی مروست افزود: پس از بررسی 15 شرکت پمپ ساز و هشت شرکت سازنده مکانیکال سیل،‌ 2 شرکت پمپیران، شرکت تولید پمپ‏های بزرگ و توربین آبی (پتکو) و سه شرکت توسعه فناوری و ساخت توربوسیل، شرکت سیستم‏های آب‏بندی پارس و شرکت صنعتی پیلاری گستر موفق به دریافت گواهینامه کیفیت شدند.

وی با اشاره به نیاز روز افزون وزارت نفت در تأمین کالا و تجهیزات از منابع داخلی اظهار کرد: ایجاد ساز و کار مناسب برای حصول اطمینان از کیفیت کالا و تجهیزات ساخت داخل امری ضروری است. 

رییس پژوهشکده توسعه فرایند و فناوری تجهیزات پژوهشگاه صنعت نفت اظهار کرد: با توجه به اینکه کلیه شرکت‌های ارائه دهنده گواهینامه استاندارد منشا خارجی دارند، طیف وسیعی از سازندگان داخلی با مشکلات متعددی در به‏ دست آوردن این گواهینامه‌ها مواجه هستند و این امر سبب خارج شدن آنها از لیست تامین کنندگان مورد قبول وزارت نفت شده است. 

احمدی مروست ادامه داد: وجود یک سیستم داخلی یکپارچه صدور گواهینامه کیفیت برای کالا و تجهیزات صنعت نفت که قادر باشد ضمن بررسی خط تولید سازندگان کالا و تجهیزات، گواهینامه انطباق کالا را نیز با استانداردهای مورد قبول در وزارت نفت صادر کند، مورد نیاز است.

وی با اشاره به اهمیت بسیار خاص تجهیزات مورد استفاده در صنعت نفت به خصوص در صنایع بالادستی گفت:  در اغلب موارد، عدم انطباق تجهیزات با استانداردها خسارات جبران ناپذیری را متوجه اقتصاد سازمان و کشور می کند، چراکه آسیب‌های ناشی از خرابی کالا و تجهیزات تنها متوجه بخشی از صنعت نیست و یک کشور را به چالش می کشاند. 

 احمدی مروست خاطرنشان کرد: ایجاد سیستمی برای مطابقت کالا و تجهیزات ساخت داخل با سطح کیفیت بین المللی‏، ارائه خدمات مشاوره‌ای برای ایجاد و توسعه سیستم‌های کنترل کیفیت، شناسایی و ساماندهی آزمایشگاه های کشور به منظور انجام کلیه آزمون‌ها‏، ارائه مشاوره فنی و حمایت مالی از آزمایشگاه‏ها ، توسعه و ارتقاء کیفی صنایع داخلی کشور و ایجاد مرجع صدور گواهینامه کیفیت با علامت تجاری معتبر از مهم ترین اهداف شکل گیری سیستم یکپارچه صدور گواهینامه کیفیت است.

کد خبر 220790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =