توسعه فاز دوم یادآوران از محل منابع داخلی نفت امکان پذیر است

مدیرعامل شرکت متن با بیان اینکه توسعه میدانهای مشترک در صورت نبودن سرمایه گذار، متوقف نمی ماند، گفت: تامین اعتبار فاز دوم توسعه میدان یادآوران از محل منابع داخلی امکان پذیر است.

عبدالرضا حاجی حسین نژاد در گفتگو با خبرنگار شانا با بیان این مطلب افزود: توسعه فاز اول میدان یادآوران توسط پیمانکار چینی سینوپک (SINOPEC) در دست اقدام است و هم اکنون روزانه 25 هزار بشکه نفت از این میدان تولید می شود. 

وی با بیان اینکه طبق برنامه قرار است ظرف پنج ماه آینده، تولید این میدان در فاز اول به 85 هزار بشکه افزایش یابد، ادامه داد: امیدواریم با توجه به تاخیرهای پیش آمده در طرح، این هدف تولیدی در زمان مقرر محقق شود. 

حسین نژاد یادآور شد: هم اکنون حفاری 49 حلقه چاه تولیدی این میدان به پایان رسیده است.

به گفته وی، فاز دوم توسعه این میدان مشترک با مشکل چندانی روبه رو نخواهد بود و در صورتی که سرمایه گذاری برای تامین اعتبار پروژه اعلام آمادگی نکند، میدان با استفاده از منابع و سرمایه های داخلی شرکت ملی نفت ایران توسعه می یابد. 

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت یادآور شد: با توجه به احتمال وجود ذخایر نفت درجای بسیار بالا در میدان یادآوران، شرکت مهندسی و توسعه نفت در نظر دارد برای انجام دقیق مطالعات زمین شناسی و مخزن در این میدان، از مشاوری توانمند و قوی استفاده کند.

به گزارش شانا، ٥٥ حلقه چاه مدنظر برای حفاری در فاز نخست توسعه میدان یادآوران شامل ٤٩ حلقه چاه تولیدی، سه حلقه چاه توصیفی و سه حلقه چاه دفع آبهای زائد است که برای حفاری این ٥٥ حلقه چاه در مجموع از هفت دکل حفاری و یک دکل خدمات جانبی حفاری استفاده شده است.

توسعه میدان یادآوران با هدف تولید ٨٥ هزار بشکه نفت در فاز نخست در دستور کار شرکت مهندسی و توسعه نفت (متن) قرار دارد و بر اساس برنامه ریزی، این میزان تولید در پایان فاز دوم توسعه به ١٨٠ هزار بشکه افزایش خواهد یافت.  

کد خبر 220842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =