قانون اصلاح الگوی مصرف انرژی در وزارت نفت کلید خورد

قانون اصلاح الگوی مصرف انرژی با تدوین و ابلاغ قرارداد همسان شرکتهای خدمات انرژی در وزارت نفت کلید خورد.

معاون وزیر نفت در امور مهندسی در گفتگو با خبرنگار شانا با اشاره به اینکه با ابلاغ قرارداد همسان شرکتهای خدمات انرژی گام بزرگی برای اصلاح الگوی مصرف در وزارت نفت برداشته شد، درباره شرکتهای خدمات انرژی اظهار کرد: شرکت‌های خدمات انرژی شرکت‌هایی هستند که بهینه‌سازی الگوی مصرف را دنبال می‌کنند.

سید عماد حسینی با بیان اینکه قرارداد همسان شرکتهای خدمات انرژی (اسکو) به عنوان زیرساخت مناسبی برای تحقق اقتصاد مقاومتی و افزایش بهره وری در مصرف انرژی است، افزود: شرکتهای خدمات انرژی (Energy service company) یا اسکو شرکتهایی هستند که با ممیزی انرژی در بخشهای مختلف به ارائه راهکارها و استفاده از فناوری های نوین برای کاهش مصرف انرژی اقدام می کنند.

عماد حسینی افزود: مطابق قانون اصلاح الگوی مصرف انرژی که همزمان با قانون هدفمندی یارانه ها به تصویب رسید، قرار بود با هدف بهینه سازی مصرف انرژی، شرکت‌های خدمات انرژی تاسیس شوند که با تلاشهای انجام شده توسط کارشناسان معاونت امور مهندسی این قراردادها نهایی و ابلاغ شد.

وی با بیان اینکه با همکاری معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری، وزارت نیرو، معاونتهای وزارت نفت، سازمان بهینه سازی مصرف سوخت و سازمان بهره وری انرژی این قراردادها برای نخستین بار در کشور، تدوین شده است، افزود: تمام شرکت‌های تابعه وزارت نفت، از جمله سازمان بهینه سازی مصرف سوخت ملزم به اجرای آزمایشی قانون اصلاح الگوی مصرف انرژی در یک سال آینده هستند و الگوهای قراردادی تدوین شده از سوی معاونت امور مهندسی وزارت نفت، باید رعایت شود.

حسینی تصریح کرد: در این نوع قراردادها، تاکید اصلی بر افزایش بهره وری و اصلاح الگوهای تولید و مصرف انرژی است و برای نخستین بار و به عنوان یکی از سیاستهای دقیق و راهبردی برای تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور طراحی و در نظر گرفته شده است.

 

کد خبر 220863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =