شرکتهای نفتی فعالیت خود را در منطقه جاسک آغاز کردند

عضو کمیسیون برنامه وبودجه با اشاره به دستور رئیس جمهور مبنی بر تبدیل شدن جاسک به منطقه ویژه انرژی گفت: هم اکنون فعالیت شرکت‌های نفتی در منطقه جاسک آغاز شده است.

سید عبدالکریم هاشمی، نماینده شهرستان‌های میناب، رودان، جاسک، سیریک، بشاگرد در گفتگو با خبرنگار شانا، با اشاره به برنامه دولت برای تبدیل شدن بندر جاسک به منطقه ویژه انرژی تصریح کرد: بهره‌مندی از خطوط انتقال انرژی (نفت و گاز) برای جاسک مطرح شده است و اکنون در انتظار عملیاتی شدن این برنامه‌ها هستیم.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات با بیان اینکه هم‌اکنون شرکت پایانه‌های نفتی در جاسک حدود جغرافیایی خود مشخص کرده است، گفت: افزون بر این، شرکت‌های سرمایه‌گذار نفتی در حال آغاز فعالیت‌های خود هستند، بنابراین امیدواریم برنامه‌ تبدیل جاسک به منطقه ویژه انرژی تحقق یابد.

وی تصریح کرد: شواهد موید این موضوع است که جاسک در حال حرکت به سمت تبدیل شدن به منطقه ویژه انرژی و تحقق وعده رئیس جمهور در جمع مردم هرمزگان است.

به گزارش شانا، اواخر سال گذشته رئیس‌جمهوری در سفر خود به استان هرمزگان، با حضور در بندر جاسک و در جمع مردم گفت: جاسک امروز به عنوان یک بندر مهم در کنار ساحل دریای عمان و مکران جلوه‌گری می‌کند و در آینده نزدیک تبدیل به یک مرکز مهم صنعتی در این منطقه خواهد شد.

رئیس‌جمهوری با بیان اینکه ان‌شاءالله این منطقه (جاسک) به یک منطقه اقتصادی مهم انرژی‌بر تبدیل خواهد شد، تاکید کرد: باید ساحل مکران را آباد کنیم و همه باید در این ارتباط دست به دست هم دهیم تا این کار مهم را به سرانجام برسانیم.

رئیس‌جمهوری گفت: ما با استفاده از خط لوله گازی که از این منطقه عبور می‌کند در اینجا صنایع جدیدی را از پتروشیمی گرفته تا فولاد و آلومینیوم به وجود خواهیم آورد، یعنی منطقه تبدیل به یک منطقه صنعتی خواهد شد.


کد خبر 220925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =