حجم خطوط انتقال نفت به 14.4 هزار کیلومتر می رسد

در صورت تکمیل بخش هایی از خطوط لوله فرآورده آبادان- ری توسط شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت، تا پایان امسال 420 کیلومتر به خطوط انتقال نفت کشور افزوده شده و حجم خطوط انتقال به حدود 14.4 هزار کیلومتر می رسد.

مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران در گفتگو با خبرنگار شانا تصریح کرد: دو پروژه بزرگ احداث خط لوله فرآورده آبادان- ری و خط لوله نفت سبزآب- ری از جمله طرح هایی است که مقرر شده از سوی شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران اجرا شود.

عباسعلی جعفری نسب با بیان اینکه این دو پروژه در صورت تکمیل بطول خطوط لوله نفت کشور می افزاید، گفت: ممکن است بخش هایی از خط لوله فرآورده آبادان – ری شامل 15 کیلومتر از حد فاصل آبادان تا اهواز و 270 کیلومتر از حدفاصل شازند تا تهران تا پایان امسال تکمیل شود.

وی افزود: در صورت اتمام بخش هایی از طرح، باید اقدام هایی همچون ایجاد تلمبه خانه موقت و ... توسط شرکت خطوط لوله و مخابرات بمنظور راه اندازی خط انجام شود.

جعفری نسب تاکید کرد: پروژه هایی که توسط این شرکت در دست اقدام است، شامل تغییر، ترمیم و تعویض خطوط می شود که هیچ یک به طول خطوط انتقال نفت کشور نمی افزاید.

مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت از تعویض بخشی از خط لوله فرآورده سبزآب- تنگه فنی بعنوان یکی از پروژه های فعال این شرکت نام برد و افزود: این طرح شامل 83 کیلومتر است که بجز 20 کیلومتر از آن که با شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت مشترک است، مابقی آن تا پایان امسال تعویض می شود.

جعفری نسب گفت: این پروژه بخشی از خط لوله فرآورده آبادان- ری محسوب می شود.

او همچنین به تعویض قسمت هایی از خط لوله نفت 24 اینچ اصفهان- تهران و 18 اینچ فرآورده اصفهان - تهران بعنوان پروژه مهم دیگر در دست اقدام شرکت اشاره و اظهار کرد: مجموعا 78 کیلومتر از این خطوط تعویض می شود.

وی با بیان اینکه کار تعویض بخشی از خط لوله نفت 24 اینچ اصفهان - تهران رو به اتمام است، ادامه داد: هم اکنون در مرحله آزمایش قرار دارد.

او همچنین با بیان اینکه کار تعویض خط 18 اینچ فرآورده اصفهان - تهران نیز در حال اتمام است، تصریح کرد: امیدواریم این دو طرح در دست اقدام تا پایان تابستان امسال تکمیل شود.

کد خبر 221134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =